Jag kan allt

Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Isabella - 5 maj 2015 10:28

god morgon på er alla glada och pigga.

idag har vi ÄNTLIGEN kommit fram till min lediga dag. Förra veckan var fan den längsta veckan på året. Allså jag jobbade 6 dagar och fyra kvälla och två långdagar. Allså det är inte okej. Tur att min kollega Eva var jätte snäll och byte lördagen med mig så jag kunnde jobba dag då. För annars så hade jag jobbar 5 kvällar av 6.   

Helt slut var jag igår kväll. Men nu är den där sit veckan slut och nu ser mitt schma betydligt bättre ut. Förra veckan vart det som om det vart en dubbel helg. Men Valborgs mitt i veckan kännde fredagen som söndag. Så jag jobbade hela helgen och ni kan ju tänka er att om fredagen känndes som söndag . . . . . . långsamt var det. Men jag är så tacksam att man har så underhållande ovch trevlig kamrater på jobbet så vi stod ut.

Valborgs firade vi hos våra vänner Joel och Lossan med barnen. Vi grillade och sedan tände vi majbrasan. Varje år vi har varit där har vi hjälpts åt att älda ris,träd och skräp. Så vi jobbar alla för att hålla brasan i barand. Man både värme och motion. Vi fikade efterrätt ute i mörkret.

         

Nu går vi mot sommaren och igår köpte jag in det som är ett säkert sommar täcken. Nya "foppisar" lila och fina. Älskar då man tar ut dom ur påsen . Plast/gummi lukten är underbar. Så idag har jag invigt dom till och från tvättstugan.

Nu är det bara att invänta sommaren.

i helgen har jg en mycket trevlig tillställninga att se fram imot. Vi ska nämligen träffas på fredag kväll och käka och sedan blir det puben. Vi blev ganska många som ville fara och det känns jätte roligt.

Nu ska jag anta mig dagen.

Tvätta, damsuga,följa Rebbe till ett ställe, tvätta och göra klar mammas fotobok.

Det ända tråkiga idag är att jag måste äta FISK   

Jag hatar fisk och tycker inte alls det är gott. Men nu har gubben bestämt att vi måste äta hans rödingar han har fiskat, så det är väl bara att svälja och vara glad   

Ha en bra dag så syns vi sedan.


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards