Jag kan allt

Alla inlägg den 26 maj 2015

Av Isabella - 26 maj 2015 09:59

God morogn på er galningar

Förra veckan fick vet känndedom om att våran stadsminister lejt en firma som inte hade kolletiv avtal och förmodligen var bra nog billigare än en vanlig bygg firma. Denna man som ska föregå med gott exempel, ta hand om våra pengar och fördela och göra Sverige bra. Jag kan väl kanske tycka att han inte vart grillad ordentligt. Hörde bara en interjuv, där han var snäsig och otrevlig och ville inte svara på fårgor?

Detta känns lite konstigt. Att han blir ställd och irriterad förstår jag för han vet ju inners inne att detta var inte bra. Och att han i sin stol har förespråkat fackliga avtal och att allt ska vara rättvist. Men varför vågar ingen grilla denna karl ordentligt?

Hade detta varit Mona Shalin hade vi inte släpp det på en vecka.

Kära Stadsminiser du har gjort bort dig i mina ögon och jag tycker du är en pajas!

Sedan så igår skev jag ju inläggat om min jacka. En snäll läsare tipasde mig om lagar och förordningar och nu har jag försökt läsa på. Och vad jag föstår så borde dom vara ersättnings skylldiga för jackan. Inte sakerna man har i jackan men jackan som dom har tagit på sig att bevaka mot en avgift.

Så därför satte jag mig ner och skrev ett mail till Allstar och skev att jag vore tacksam för svar. Så jag väntar med späning och hoppas jag inte trampat i klaveret.

Nu idag har jag sytt upp byxor till mina kort ben, fikat och måla naglarn. Så dom matchar dagen kläder.

 

Nu ska jag kama till mig och sedan förbereda mig å att vara fuktig och blöt hela dagen.

Hoj på er !


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards