Jag kan allt

Alla inlägg den 25 maj 2015

Av Isabella - 25 maj 2015 16:29

Har glömt skriva en sak i dag. För några helger sedan var ju jag ut med jobbet. En ganska blöt fest,men trevlig tillställning.

Iallafall så var vi förbi Allstre och dansade rövarna av oss. När vinskulle vidare så var jag ganska "inte så tänkt" om man säger ett finare ord. Gick till garderoben, skulle hämta min jacka. Men hittade inte lappen. Garderob kvinnan har stort tålamod och säger vänligt att kom tillbaka i morgon och hämta jackan mot beskrivning. 

Okej det gör jag tack för hjälpen. 

Dagen efter hittar jag lappen i väskan. går i på Allster visar lappen och vill ha min super snygga skinjacka tillbaka . Dom hittar den inte och lovar att kolla upp detta och ringa. Nu igår hade det gått nästan 2 veckor och inte ett ljud. 

Jag fattar telefonen och ringer. 

Näää vinhar inte ringt för att vinintr hittat jackan. Nää hää men visst får jag någon typ av ersättning? 

Nää vi har lagen på vårn sida och vinär inte skylldiga att ersätta er. Man lämnar in jackan på eget bevåg ! 

Ja ha men då behöver jag allså inte lämna in jackan om jag inte vill och om ni inte tar ansvar för den. 

Jo man får inte ha jacka på sig för att man kan gömma alkohol,vapen eller knivar. Det är en säkerhet sak. 

Men menar du att man är tvingad att hämga in jacka, men ni tar inget ansvar för den??? 

Japp.........

Hej då ! 


Nu kanske det är så att hon har rätt men vad är det för jävla regel? Man är tvingad till att lämna in jackan, men man ska inte vara säker på om man får tillbaka den. 

Är det någon som vet hur lagen säger? 

Jag är,då sur och lite arg ! 

Av Isabella - 25 maj 2015 13:25

God dag på er läsare !

Helgen har passerat och jag har jobbat och skrattat hela helgen. Dessutom har jag sett Vikings och dreglat. Så helgen har varit som förväntat en jobbar helg.

Dagen applåd går till ett larm vi åkte på i helgen jag och min kollega Donna.

Jag får ett larm på min mobil. Det kommer från en äldre man som inte har hemtjänst men han har larm. Vi känner inte mannen, men vi har varit till denna man förr på larm. vi vet att han hör välldigt dåligt, men att han är välldigt gullig.

I larmet står det att han har smärtor. Pulsen ökar lite, efter som denna man SÄLLAN larmar och han har utalat att han har smärtor.

Direkt tänker jag att dett kan röra sig om hjärtat eller nått annat. Så självklart ringer jag min kollega direkt, avslutar det jag gör och far till mannen. Möter upp Donna och vi små springer in till mannen. Öppnar och hallåar och möter han i hallen.

Jag pratar med en lugnröst och försöker fråga om han har larmat och vart han har ont? Då säger mannen.

- Jag skulle vilja ha en rullator ! Jag har så ont i ryggen. . . . . . .

Hahahah pulsen går ner direkt och efter det så försöker vi föra en konversation med mannen om att det är ingent vi kan fixa. Att det är arbetsterapefter som fixar sådant. När vi efter 5 min har försökt få reda på om han har extra ont idag och frågan lyd så här. . .

-Men har du extra ont idag ? Är det värre än vad det bruka vara? så svarar han . . . .

-nä det berro på vad man äter. . . .

Då förstod vi att denna lilla gubbbe hör VÄLLDIGT dåligt. Vi ringer anhöriga och meddelar mannens önskan om rullator och allt verkar redan var på g.

Allt frid och fröjd och vi aviker från platsen.

Nu låter inte detta jätte roligt , men i stunden när vi skyndar in och är berädda att ringa ssk, så säger han att han vill ju bara ha en rullator.... hahahahah

Tyvärr kunde vi inte hjälpa denna farbror, men han var glad när vi gick.

Så kan det se ut i mitt underbara jobb !

Igår fick vi ett reklam blad från COOP    I lovit för att man kan se vad för gått man ska handla och tillaga.

Och idag när jag satt och bläddra i den nu så ser jag att dom har barpris på en tapet med träd på   

Allså nu vill jag göra om här hemma. Egentligen behöver hallen sig en omgång för den är trång och en ända röra. Jag har köpt in för LÄNGESEDAN skolådor. Men just nu skulle jag vilja göra det "vita rummet" mitt sovrum. Jag vill måla sängen vit, tapetsera vitt och egentligen ha nya garderober. Jag vill ha allt i vitt allt ska skina. Vad ska jag börja med?

Hallen eller sovrumet??

Ska ta mig ett snack med gubben få se om jag kan lyckas tvinga han till tapesering i helgen.

Jag har även i dag upptäckt "podcaster" ! Allså så roligt mitt nya intresse när man är hemma jälv kommer det att bli.

Idag har jag lyssnat på en dokumentär om HIV mannen och en dokumentär om Haga mannen. Finns hur mycket som helst att lyssna på. Nu kommer jag att bli mer insatt i vissa saker och kanske till och med lite bildad.   

Kommer att fördjupa mig mer i detta ämne och undersöka hur allt fungerar.

Allså en slut pledering av min lediga dag.

1. min mens har kommit ( ont ont ont)

2.Lunchat med fina Stina

3. Inhandlat tre par  trosor

4.Kläckt iden att måla om sängen

5.Förbereder att samtal med Micke om kunna övertyga han om att vi BEHÖVER tapesera om nu.

6.Lyssna på intressanta program.

Halva dagen är kvar och matlagning och inhandling av färg kommer att ske ikväll.


Låt projekt göra om hemmet börja. Bilder kommer att komma och saker kommer att säljas och nya saker kommer att köpas. Nu bästa att börja surfa lite saker !   


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards