Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 1 april 2010

Skärtorsdag

Av Isabella - 1 april 2010 21:32

Ja idag är det skärtorsdag...   påsk kärringarnas dag, men vart tusan har dom farit?? När jag var lite var ju var och varannan unge påskkärring, men nu gapar gatorna tomma. Jag tycker det  är rätt mysigt med små kärringar och idag hade jag bara turen att se tre stycke som kom till mig. Dom var så söta. När jag öppnade dörren så tänkte jag att jag skulle ta kort men det kan man ju inte. Tänk vad dom går hem och säger till mamma och pappa då??

- Det var en tant som tog kort på mig??? Då tänker ju mamma och pappa direkt...vad fan är det för dum skalle som tar kort på mitt barn.

Så tyvärr så kommer det ingen bild på någon kärring. Men ena hon var rolig. Jag sträckte fram den STORA påsen godis jag köpt och dom första två stack ner sina händer och tog en ordentlig näve var, men då den tredje stod länge och tittade i påsen då jag sa.

-Hittar du något  du tycker om?

-Nä jag tror inte det, men har ni klubbor?

- Nä tyvärr det har jag inte säger jag.

-Nä men då vill jag inte ha något..hej då. Oxå sprang hon iväg..

Hahahahahaah så gullig liten tjej...  

Dagen som sådan har det inte hänt så himmla mycke. När jag kom hem i morse så la jag mig facktiskt direkt i säng och somnade. Skönt ,vakande vi halv ett och kände mig som överkörd. Fasen vad trött man blir av att jobba natt.   

Men nu i veckan har jag jobbat ganska mycke så det är väl därför jag känner mig extra trött. Jag pallrade mig upp och stökade bort. Och sedan satte jag mig och såg tv. Micke ringde hem och sa att han skulle sluta 14 tiden idag så jag väntade. Men han kom inte förrän vi 15. Han duchade och vi for sedan och handlade godis och lite nyttiga och behövliga saker.

Hemma igen började jag med maten och David kom förbi och hämtade brevet som han ska översätta till min mamma. Så jag hoppas att jag får det imorgn så jag kan skicka ner det till Adoptioncentrum så dom vidarbefodrar det snabbt ,så hon hinner få det innan vi kommer. Efter maten vart det inte så hemskt mycke att göra. Jag tänkte efter som ingen påskkärring komme så far jag väl till dom då. Så jag gjorde en strut av papper och fyllde den med godis och for förbi Mia, Thea, Ines och Robban. Thea vart då glad när jag kom. Sedan skyndade jag mig hem för att se hockyn. Men ärligt talat , nu är man less. Visst är det roligt att dom klarade av FBK men det finns inte en chans dom tar HV71. Nä killar ni har gjort bra ifrån er denna säsong, jag förväntar då mig inte något av er.

Jag var så intresserad att jag somande och vakande med ett ryck kring 20.30

Man kan ju undra varför inte min snälla man väckt mig. Var ju tvungen att fara bara , så nu sitter jag här på jobbet och har ingen macka med mig ,så nu får jag allt vara hungrig.  

Man får väl skylla sig själv att man inte ställde klockan. -men jag överlever nog.

Kram på er och hoppas ni får en riktigt god och mysig påsk...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Lördag 11 maj 16:05


....... Isabella och jag är alkoholist. För 6 månader sedan vaknade jag upp en lördags morgon, bakis och med totalt minnes förlust sedan kl 23 kvällen före. Ångesten var enorm och kroppen skrek. Jag har lyckats igen bli as packad. Stort jävla gratti...

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards