Jag kan allt

Alla inlägg den 11 april 2010

Av Isabella - 11 april 2010 21:21

200 g Digistivekex (krossade)

75g   Margarin     (smällt)

1 burk kondenserad mjölk

2 bananer eller önskad frukt.

Vispad grädde

 

Krossakexen och smällt smöret. Blanda sedan ihop allt och tryck ut det i en pajform. Grädda i ungn 8-10 min på 225 grader. låt sedan svalna.

Ta burken med kondenserad mjölk och koka den i 3 timmar i vatten.

OBS OBS!!!

Var verkligen noga med att det är vatten över hela burken hela tiden. Annars kan den EXPLODERA ! !  ! ! !

När den kokat i 3 timmar så öppnar man burken och smetar ut massan över den svala pajbotten. låt massan svalna och lägg sena på frukten och vispa gräden och stryk på. Klart förservering.

En skit enkel paj och SKIT GOD. Tar bara lite tid att koka burken men det är värt det.

 

 

Av Isabella - 11 april 2010 21:02

Ja vilken solig och varm dag det har varit idag   

Kom hem och gick och la mig direkt i sängen för jag tänkt inte sova så himmla länge idag.

Vaknade till och från att pappa och dotter bråkar som vanligt.

Klev väl upp kring tolv och fikade en macka. Hade redan bestämt mig för att ta mig en cykel tur till ICA Kvantum och köpa passturerad mjölk, för jag skulle prova göra en ny paj. Så jag och Micke tog cyklarna och började våran resa. Den lede fram genom stan för att jag tänkt pumpa cykeln på OK inne i stan. Så när vi kom dit så pumpade jag den. Micke tjatade om att han tyckte jag pumpande för mycke. Men sluta nu sa jag här ska det rulla lätt.   

Så vi fortsatte mot Kvantum när vi var klara. Parkeradeoch gick in för att handla det jag behövde. Jag hade oxå tagit med mig kameran för att ta lite kort nere vid älve, om det hade kommit några fåglar allså....

Men iallafall så skulle vi vidare nu mot älven.....

Och vad tusan händer,,,,,,,  

Jo däcket exploderar just när jag kliver på .....men vad FAN......  

Micke sa bara lungt....

-Ja ha har du punka eller.....????

Så det var bara att dra cykeln hela vägen hem.

Inte roligt och tungt gick det oxå när man inte har någon luft i det. Så nästa gång ska jag lyssna på mina käre man.

Väl hemma igen vart det matlagning och pajbak och vid halv sju körde vi Rebbe på fotbollsträning. Träffade en arbetskamrat där , så vi surrade på ett bra tag.

Kom hem och vi fikade pajen och sedan var det inte mycke tid kvar utan nu är man på jobbet igen.

Så denna dag har varit rätt ok , fast cykeln exploderade. Tack till Micke som lagade det på direkten när vi kom hem.

sov så gott nu mina vänner så hörs vi imorgon.....  

Av Isabella - 11 april 2010 06:34

Ja du Moa.

Jag kan ju hälsa till din man om du vill. Vi kommer ju att vara i Satiago fösta dygnen. Och sedan bege oss ner mot där min mamma ska hålla till.

Jo och det där med sata pengarn......  

Det sög VERKLIGEN BALLE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fan jag har ALDRIG FÅTT betala , så det har ju varit nice om man kunde börja lungt , typ attt dom ville ha 3000:- bara eller nått.....

Nä dom jävlarna vill ha 13.800....Helt jävla troligt dumt tycker jag.....

Men men så är det och det är väl bara att betala pengarn.  

 

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards