Jag kan allt

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Isabella - 9 april 2010 22:15

Idag lilla Oliver min är det din 16 års dag    Vad tiden går fort , men jag mins denna dag som igår. Du kom som ett lite brev på posten. Hela förlossningen gick jätte bra och du var så himmla söt. Mycke hår och du vägde 2815 och 46cm.

Kanske inte så stor men hemskt gullig. Du föddes på morgonen vid 4.45 tiden och jag var så lycklig. Jag rinde mormor direkt och berättade hur himmla söt du var och hon var ju jätteglad.  

Nu idag är det sexton år edan du föddes och jag var 16 år själv.....

Tänk vad man har fått uppleva grejor fast man inte är last gammal. Du ska veta gbben att jag tänkt på dig hela dag och jag for till din grav för att sätt ljus men det var så mycke snö att jag inte kunnde hitta din sten, så jag tände ljus hemma istället. Jag hade oxå tänkt göra en tårta för att fira dig men det var iställe en choklad kväll med Lilla sysster och Micke.

Jag älskar dig och glömmer dig aldrig......

Vi syns i Nangiala.......vänta där på mig......   

 

Av Isabella - 9 april 2010 21:10

Japp nu kommer det ni har väntat på.   

Igår var vi och åkte hundspann....hurrra hurra hurra...  

Allså jag hade ju fått av Micke i julklapp det och nu vart det av. Det var skit roligt. Vi skulle vara kl 10 i Överklintens kvarn, där han som höll i det hela kom och möte oss. Sedan fick vi gå ca 200 meter till han bil där han hade parkerat inne i skogen typ....

  

När vi kom fram till han bil (Eller man måste väl säga mini lastbil) Så stack det ut en massa gulliga nosar ur burarna. Han hade med sig 16 st hundar.

  

Först fick vi lära oss hur man körde släden , efter som jag och Micke hade en släde var och sedan var det tänkt att Rebecca skulle åka på hans släde. En massa regler och hur hundarna skulle föras i spåret. Himmelens intressant. Och till en början tänkte jag ..hur f-n ska detta gå.....  

  

Efter vi haft en snabb kurs i detta , så var det att börja ta ut hundarna. Allså Greger som karln hette var så otroligt duktig på att berätta och förklara. Sedan fick vi hjälpa till med att ta ut hundarna och sela på dom oxå. Det var jätte roligt och till och med Micke tycket det var roligt att hålla på med hundarna.

  

Sedan när alla hundar var på plast var det bara att bege sig av. Jag och Micke hade fyra hundar var och Greger som hade Rebbe i sin pulka hade åtta styckern. Greger först och sedan Micke och sisst lilla jag. Allså vilken fart dom hade och det var ju underbart väder oxå. Vi kunnde inte ha haft mer tur. Efter vi åkt kanske en timme stannade vi av för att fika. Greger hade med sig en väska med en massa go fika, Han tände en eld och vi fick grilla korv  och äta mackor, Ja helt otroligt roligt var det och mysigt. Vi stannade på en rastplats där det fanns en grill stuga och den fina med det var att den låg vi en rinnade å. Det var jätte fint.

  

Det vart att vi stannade där i ca en timme oxå så hundarna fick vila. Efter fikat så bytte jag och Rebecca så hon oxå fick prova köra . Jag tänkte att detta kommer aldrig att gå , men lilla gumman fixade lika bra som stora mamma, fattar inte varför jag underskattar henne, ska sluta med det. Iallafall så hoppade jag ner i pulkan och fick åka hela vägen till baka. Roligt det oxå. När vi kom tillbaka fick vi hjälpa till med att utfodra hundaran och sedan sela av dom och hjälpa till med att lasta upp pulkorna på bilen. Sedan vard en fantastiska åkturen slut....

Men jag kan varmt rekomendera detta. Hedlund husky tror jag dom hette.

Om man vill göra någt roligt en dag på vinter så ring och boka , det var jätte roligt. 

När vi väl hade massat oss tillbaka till bilen och börjat fara så började det låta konstigt i bilen.Micke stannade och kollade runt och upptäcker att avgasystemet håller på att låssna....  

Ja ja så han det håller väl hem iallafall....puh

Det gjorde det inte alls, för så fort vi började köra så tog det drygt 1 min så helt plötsligt small det till och så var det i backen..hahahah

Tur vi kunnde skratta åt det en då....

Så nu låter våran lilla bil lite mer än andras just nu, men som tur var har vi en ljuddämpare kvar så det är inte väst. 

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards