Jag kan allt

Alla inlägg den 12 december 2010

Av Isabella - 12 december 2010 20:25

Japp då har vi varit på bord nr 2. I Byske på Gästgiveriet.   Helt annorlunda från igår. Det fanns hur mycke utbud som helst. Korvr, rökt kött röror...osv....   Det var jätte gott och mysigt. Tycker alltid det är trevligt att träffa mina arbetskolgor utanför jobbets tider. Så om jag ska bedömma detta julbord med sällskap så blir mina poäng 9 av 10. Varför det inte blir en tia beror bara på att det alltid är mycke folk och ganska lång kö till maten. Men annars så är allt annat mycke bra.   

Julklapp fick vi oxå...hahaha vilken lyx allså. Årest julklapp vart på AquaSpa. Kommer percis lägligt för mig. Har faktiskt fuderat på att fara och plocka ögonbrynen och nu kan jag göra det pluss lite till. Satt och läste häftet man fick med och jag funderade på om jag skulle färga mina fransar och bryn? en vi får väl se, ska då ringa och försöka boka en tid innan vi far så man är snygg och fräsch när man kommer ner till sorliga Chile. Tack så hemskt mycke mitt jobb.   Nä nu ska jag vänta på att åka och jobba och idag är det väl bara att packa gymväskan så man kan träna bort några kalorier från helgen. Kram på er så hörs vi sen.

    

Av Isabella - 12 december 2010 08:07

God morgon på er. Igår var kvällen ung när jag sisst skrev och nu är morgonen ung.....hihihihih   Går kvällen var en mycket trevlig kväll. MEN......nu kommer det jag vill gnälla på.

Vi var ju på Stiftgården vid kyrkan. Jätte fint, jätte mysigt.....men.....

maten var smaklös och det var lite grejor. Servitrisen var duktig men lite konstig. När hon kom och frågade vad man ville dricka så frågade jag ju givietvis om en cider.....

-Nä tyvärr sa hon vi har bara vin, julöl och vatten .

-VA!!!!!!!

Mycke dåligt tycker jag och många i sällskapet ville ju ha en vanlig öl. Inte de där mörka julölen. Det fanns norrlandsgul ljus oxå men flaska var ju så förbannat liten tyckte dom flesta.....

Tillsaken hör det att när en av killarna skulle gå och ta mat kom ena kocken ut från köket och han råkade se i köket när dörren öppnade sig.......

En hel jävla kyl med vanlig Mariestad....hahahahahah

Självklart vart det annat ljud i bjärllan när han på pekade att dom viss hade annat. Men i det stora hela så om jag ska betygsätta detta julbord blir det inte så höga betyg.

Jag lämmnar en 4 av 10 möjliga.  

Motivation: Lite saker att välja på, ingen cider, inge light dricka. Och säkert dyrt (inte för att jag betalade).Den mat som fanns var vissa sker goda, serveringen var bra och det var jätte mysigt ställe.  

Så nu har ni det utlåtande. Men sällskapet var otroligt roligt så det upp vägde upp allt annat. Alla är så trevliga och jag som ni ser är pigg och glad och har inte änns huvudvärk idag. Vuxen poäng till mig tycker jag. Men det är väl så här det ska vara när man är vuxen och dricker på ett "normalt" sätt?   

Idag blir det inte mycke men jag ska vila och slöa och sedan vid två kommer vi att få hämtning och fara med mitt jobb på julbord i Byske. Så det kommer väl ett omdömme om dom senare. Men jag vet redan vad det blir, för vi åt där förra året oxå och dom har nog den bästa maten jag ätit. Men vi får väl se......

Kram på er så hörs vi.

 

 

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards