Jag kan allt

Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Isabella - 23 februari 2010 23:23

600 g fläsk kött

1 färskost med vitlöks smak

1 förpackning frys persilja

Svartpeppar

8 stora potatisar

1 påse sås ni gillar till kött

 

 

Börja med att sätta ungnen på 225 grader.

Skala potatisen och dela dom i två delar. Olja in en plåt och lägg potatisen på plåten och strö över grov salt. Stoppa in i ungnen så fort den är varm.

 

Antingen köper man lövtunna fjärrilskottletter eller om man har en skärmaskin ( som jag har) Så skär man lövtunna kottletter ca 3mm tjocka.

Ta lite svart peppar i varje och en klick färskost och persilja och sedan rullar man ihop dom till rullar. Inte svårt.

  

 

   

När rullaran är klara så stoppar man in dom i ugnen tillsammans med potatisen. Potatisen ska vara inne tills den är mjuk och har fått lite färg.

Rullarna tar ca 30 min inne i ugnen.

Servera gärna med en sås ni själva tycker är god till kött. Jag brukar ta rödvinssås. Super gott och lite lyxit....

     

Av Isabella - 23 februari 2010 23:05

Just nu är det mitt namn. LAT!!!  

Jag har som ingen motivation till något. Har inte skrivit något här i går, men det kan ju kanske bero på att det fanns ingenting att skriva om.

Men idag har jag tänkt dela med mig av ett lätt och super gott recept på fest-  eller vardags mat till er. Plus att jag har  tagit lite bilder ni kan se på.

Har ju oxå glömt uppdatera er på att jag har hört något från Stockholm nu. Det är ju dom som sköter kontakten med Chile.

För några veckor sen så skrev jag att ,jag skrivit till dom och bett dom försöka få kontakt med Chile, och att jag vill att dom försöker ta kontakt med min mamma nu , för det är en jävligt jobbig väntan just nu.   

Jag vet inte om det är därför jag  inte har lust att ta tag i grejor just nu, för att jag bara går och väntar..eller...........  

Men iallafall så fick jag svar i slutet av vecka 6. Att dom i Chile hade varit underbemannade , men nu skulle dom få mer folk och att dom skulle försöka gemonföra hembesöket vecka 7 eller 8 .

Och som ni märkt är det vecka 8 just nu, så jag väntar än..........  

Jag väntar varje dag kan man säga att dom ska ringa...........känns som att denna väntan aldrig tar slut.

Men det gör den väl en dag. Iallaflall så har Micke fixat hem (undertiden jag väntar)  grundkurs i spanska. Så idag när jag vaknade så satt jag med det första avsnittet och försökate lära mig lite hälsnings fraser. Fan jag fattar nu varför jag hatade skolan....jag är inte ett ljus huvud....jag är en tjockskalle  

Men jag ska fan traggla varje dag lite så kanske det sitter till slut. Nä nu ska ni få lite recept av mig.

God natt på er så hörs vi en annan dag.....

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards