Jag kan allt

Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Isabella - 25 februari 2010 07:19

Ja nu har samtalet kommit. Det jag har väntat på i så många år.......  

Jag visst ju att dom skulle besöka henne vecka 7 eller 8.

Tydlign var dom den 18feb -10 till min mamma. Hon bodde på den adressen hon var skriven på och dom träffade henne. När min kontakt Lina sa det stannade hela världen runt mig.

Hon sa då att hon hade positiva nyheter och att hon ville läsa upp för mig det brev hon fått från föreningen (Sename) som varit och besökt henne. Dom har då skrivit ut på papper hur besöket gick till och vad min mamma sa och vad dom uppfattade hur sittuvationen var.

Jag har fått brevet och ska nu försöka berätta det i de stor hela.......

 

Min mamma bodde då på den adressen hon var skriven på. Dom berättar var dom kommer ifrån och att det är jag som söker efter henne.

Hon berättar om sitt liv hon hade då. Jag hade ju syskon en bror och syster. Min syster dog vid nio månaders ålder i undernärning och min bror har tydligen bott hos våran morfar och hans kvinna. Jag vart då bort adopterad. Min pappa var kriminell och vad dom förstod på henne så var det mycke alkohol med i bilden. Han åkte in i fängelset i samband med att jag åkte till Sverige och hon har fått veta efteråt att han vart nog dödad i fängelset.

Hon har levt ett ganska hårt liv och har haft det mycket svårt periodvis. Hon träffade en ny man, och dom giftte sig. Med han har hon fått tre barn. Två döttrar och en son.

Döttrarna är i dag 25, 23 och sonen är 17 och han är den ende som bor hemma just nu. Han pluggar på gymnasiet.

Min helbror som är 33år, har barn och är gift. Hans barn är 8 och 11.

Han bor inte i samma stad som hon men inte långt därifrån.

2001 lämande denna man min mamma, och tydligen fick hon ta hon om barne själv. Hon har haft det svår ekonomiskt. Min mamma har idag det ganska bra och hon säger själv att hon har ett stabilt . Hon träffar en ny man sedan några år tillbaka , men dom lever inte ihop.

Hon verkar oxå ganska reservera och nämner väl inte om hon vill ha en kontakt med mig , men samtidigt säger hon inte heller att hon inte vill.

Sename frågar om dom får ta en bil på henne och ge mig ,och det får dom.

Det här är väl berevet i det stora hela.....................

Fatta hur mycke information jag fick på ca 15 min....plus en bild på mamma.

Jag har gråtit , skrattat  och jag har bara suttit tyst och funderat och funderat.

Det som är så självklart för andra att ha en egen mamma, har jag inte haft. Fast jag har alltid kännt att min mamma här har varit min egen mamma, men det är inte alls samma sak som min biologiska mamma....hon som har gett mig livet.

Här  är MIN  MAMMA....min alldeles egna mamma.......

  

 

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards