Jag kan allt

Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Isabella - 23 augusti 2010 07:10

OJ oj oj ......  

Ja vi har verkligen varit duktiga här hemma. Ungefär så har vi rensat, städat, tvättat och organiserat hela helgen. Sett film på kvällarna eller Micke har sett film och jag har sovit. Fan vad skönt det är när man ser sakerna försvinna.   Som ni vet har vi sålt stugan och vi kom hem med 9 st kartonger. Efter en närmare renssning och genomgång av dom så vart det kvar 8 st till loppis. Pluss lite andra gerejor som skulle på loppis. Vädret såg ju inte direkt lovande ut. Men tjurig som jag är , så klev vi upp kl 7 i söndags for upp på loppisen och tog oss den ända platsen med tak. Mycke smart tänkt av mig va????  Jag ska säga er att jag fick hemskt mycke beröm av folk som tyckte jag var SÅ SMART....hahahah. Loppisen började inte förrän kl 11, men vi började ju packa upp kring halv nio. ÅÅÅÅ gud vad folk flockades runt oss.....  Typ redan vi 11 hade vi sålt slut på nästan allt.Känndes ju helt konstigt. Men sen undrar jag vad det är med des utläningar.....missförstår mig rätt nu. Det finns saker man inte prutar på. Vi hade ett par som var som tokiga. Vi hade ute var inlines, och Mickes var som nya (han har kanske åkt 3 gånger på sina Salomonson). Vi hade satt priset 200kr men dom började på 70kr. Men är ni tokiga var jag då tvungen att säga..!!!! Dom höll på och höll, när jag märkte att det var inte för att dom tycke det var dyrt utan att dom är TVUNGNA att pruta ,så  jag vart tjurig som fan och gav mig inte. OCH dom var tvungna att ge sig..hahahaha   Till saken hör att dom kom tillbaka och skulle köpa ett par skor till av mig (vinter) som jag fått från jobbet och jag hann inte använda dom innan jag slutade. Dom ligger kring 1800 kr i butik och det är spiktrampskydd och komposit hetta på dom. Jag tog 150 kr och det var tydligen prutbart tyckte dom!!!! IDIOTER!!! Kvinnan försökte med 50kr!!!! VA!!! Jag vart jävligt förbannade och tänkte nä..nu jävlar. Kvinnan tjafsade och en lång stund med mig men jag gav inte med mig en tum. Sedan började hon med...

-Jag har inte så mycke pengar!!!!!

Nä sa jag det har inte jag heller....men hon hade då tydligen fulla jävla famnen med saker ....

- Jobbar du åt imegrationsverket??? Du är så hård???

-Nä sa jag jag jobbar inom vården...

Va ??!!!

Sedan försökte hon att se på mig med hund ögon!!! Hahaha gick inte. NÄSIS det hela slutade med att hon köpte skiten till mitt pris!!!! I am the vinner   

Sedna vart jag neg på alla utläningar! Det kom fram två damer som ville köpa 6st lite finnare glas som vi inte andvänt alls. Jag hade satt priset 50 kr för 6st. NÄ det var för dyrt tyckte hon. Hon sa 30:- nej sa jag och sa ok 40:- Men inte, hon skulle bestämma och sa 35:- nej nej nej sa jag 40:- eller ingenting!!!! Hon sur och for iväg och diskuterade med sin hela jävla släkt!!! Under tiden hon stod 40 meter bort och diskutera så komme det en annan och ville köpa dom hon frågade om hon fick dom för 35:- inte otrevlig eller nåt och då fick hon köpa dom!!! Visst var jag lite ond då???  Men jag blir så himmla sur. Som tex min dotters skola bruka ha en gång per år loppis. Vi föräldrar sammlar ihop grejor och barnen tar med sig till skolan. Alla pengar som dom får in går till en skola i Afganistan. Nu i år när vi var och kollade på loppisen stod det en utläning där( förmodligen från ungefär dom trakterna Afganistan) och skulle pruta med några fjuttiga 10 kronor!!!! Men för helvete det ska ju gå till ditt folk!!!! Dom stackarna som inte har haft den turen att ta sig hit!!!!! Ge dig nu din snål kärring!!!!

Ja jag blir så frustrerad när jag tänker på detta!!!!  

Ja nu har jag skrikit ur mig detta. Tillbaka till lungan mig...

Nä nu ska jag fixa mig i ordning och fara och hämta Moa och hennes nya komip på flyget. Så vi får höras sen, jag har jätte mycke blider som jag skulle ha kollat igenom, men det får bli en annan dag, men dom kommer jag lovar.

 

 

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards