Jag kan allt

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Isabella - 2 augusti 2010 22:18

Hej hej...

Har nu idag överöst er med en massa inlägg, kan bero på att jag är själv hemma och att jag inte har bloggat på riktigt länge. Dagen vet ni ju hur den har varit förutom kvällen.    Jag och Anette (eller kanske jag ska säga jag) bstämde att vi skulle ut och grilla vid älven md min morika. Så jag var förs tvungen att fara och handla lite, eller rättare sakt för två veckor. Så skyndade mig hem, packa upp varorna, Rebecca hjälpte mig med salladen och jag gjorde i ordning allt annat. packade ner allt och for iväg och hämtade Anett och Alle. Ner till älven och starta en brasa. DEt var skit gott. Vi grillade skinstek i tunna flan, små kulpotatisar, wook grönsaker, en vanlig grön sallad och vitlöks sås.....  

Allså hur gott som helst. Kvinnor kan om man vill. Sedan hem efter den perfekta middagen och sedan har vi suttit vid tv....

Nu är jag i sängen och ska sova.

Sov gott nu alla glada ,så hörs vi imorgon

Av Isabella - 2 augusti 2010 13:37

Tydligen visste nästan alla 14 st (dåligt lite människor som röstat) som röstat vad det var. Så här kommer svaret till er 14 % som inte visste var det var....  

  

Pennan ska allså falla ner till backen om man INTE har häng pattar.

Av Isabella - 2 augusti 2010 13:24

Här kommer bilden på det gyllene ägget. känner mig som en ägg tjuv, det är dyrt och Micke vårdar det som sitt barn...hahahaha bara skoja.

  

Men vi är rädda om det. Men här är det. Ställde en liten kaffe kopp brevis så ni ser hur stort det är ungefär. Det är ju inte SUPER stort men det är då inte litet.

  

Av Isabella - 2 augusti 2010 11:15

Hej har nu lagt in bilder på saker  och berättat för er live om vad som hänt. Men nu då??? Micke har börjat om att jobba och han befinner sig nig i Stockholm just nu.Så jag är ensammen med Rebbe.   

Försökt få henne igår att vi skulle fara till stugan, men det ville hon inte. Så vad ska jag hitta på för något då??? Det ända jag vet är att jag ska tvätta tre. och jag har en massa massa tvätt. Nä nu måste jag skärpa mig. Kanske man ska fara och träna i gymet. om man vågar sig dit igen. Vi får se.

iallafall så är jag rökfri än. har väl istället ätit en massa skit, så jag tänkte idag att jag slutar med godis och choklad. Hur låter det??? TRÅKIGT!!!!!

Men jag mår ju bara dåligt när jag äter det så varför göra det om man mår dåligt. Så idag är det slut med godis och choklad........

  

Av Isabella - 2 augusti 2010 10:10

Nu min läsare kommer det. Jag har varit borta ett tag. Jag har jobbat som ni vet men nu äntligen kommer jag att åter gå till mitt vanliga schema.    Jag har lyckas jobba mig igenom detta juli. Känns otroligt bra. Jag tror denna gång att jag inte ska ta dag för dag, för då blir ju detta inlägg hur långt som helst....hahaha

I torsdags morogn åkte vi till Umeå med Rebbe. Hon hade nämligen fotbollscup. Så direkt jag kom från jobbet på morgonen så åkte vi. Var ganska trött med allt går rom man är lite tjurig.   

Dom hade en match på tordagen och tyvärr förlorade dom den. Barna skulle ju sova på en skola som var bokat för dom hade ju fler matcher, och själva så åkte vi vidarae till Ö-vik. Jag skulle nämligen jobba där hela helgen. Den hade jag ju så himmla tur att Micke fick ju följa  med. Så vi drog vidare neråt och chekade in oss på hotellet som var bokat. Mysigt och skönt. Så vi har varit i Ö-vik hela helgen, jag har jobbat nätterna och så  åkte vi upp till Umeå och kollat in lilla  på fredag. Var en sväng på stan och åt en heilla god kebab. Tillbaka på kvällen och jobba. Lördagen vart lite anurlunda....hahahaha . Då ahde vi bestämt att vi skulle inte fara till Umeå. Jag sov fram till kl 12 på dagen. Sedan hade vi Strutsfarmen i sikte. Men så jävla roligt.....Allså har ni vägarna förbi Ö-vik och har tid ska ni fara in på STRUTSFARMEN. Det var länge sen jag krattade så mycke. Dom är stora och vill picka på allt....  

Man fick ju köpa mat och ge dom och vi gjorde ju det. Mickevar inte berädd på hur hårt dom pickade...ahahahah fy tusan vad roligt det var..... kan jag verkligen rekomendera om ni har vägen förbi. Micke köpte oxå ett strutsägg. Inte billigt men en roligt grej.

Så här framöver blir det att baka på strutsägg. Ska ta kort på ägger senare ska ni få se hur det ser ut. Här kommer det lite bilder från helgen.....

Vädret har väl varit så där, det har regnat varje dag. Men som ni det så kommeralltid solen efter regnet...

     

Hon ser som proffsig ut gumman, hon var jätte duktig fast hon inte har någon kondition. Måste nog börja träna båda två nu.

Mickes nya leksak. Men dom är ju skit bra att ha endå.

Dator med på våran mini semester. Vi hade så himmla tur att vi ficke ett ny renoverat rum. Det luktade ny målat....trevligt

 

Denna gigantiska larven hittade vi i Umeå. Själv har jag aldrig sett en sådan stor larv. Den var säkert 10 cm lång och 1-1½ ca tjock.

   

Sedan kommer strutsarna, dom hade strutsar i alla åldrar. DEtta var dom stora. en del av dom var mer än två meter höga.

 

Här matar han tonårs strutsarna. Men vi matade även dom stora, men jag skrattade då himmla  mycke att jag glömde fota. 

      

                Här har vi en kycklin struts, dom var jätte söta.

Av Isabella - 2 augusti 2010 09:53

Hej vad roligt med lite smisk på rumpan av dig, det tackar jag för. Jag kan hålla med dig till en visst del. Det har varit hemskt mycke här hemma och jag har jobbat mycke, nästan så det har trärrt på mitt månde. Men nu återgår jag till mitt vanliga schema och förhoppningsvis så kommer min blogg som du säger ,blomma upp igen. Sen har nog mitt slutande av rökningen en del med detta att göra oxå , jag blir så himmla negativ av att sluta , men det börjar nog ge med sig oxå nu.

Kretik är bra....

Men samtidigt har min blogg alltid handlat om mat och livet . Jag vet inte själv när du började läsa den efter som du är anonym, men i början var det ju mycke som kretsade runt resan till Chile.Den är ju som gjort och man går vidare lixsom.....

 Sen helt enkelt kanske mitt liv är så himmla tråkigt. Vet inte...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards