Jag kan allt

Alla inlägg under augusti 2010

Av Isabella - 5 augusti 2010 08:07

Hahahah till en början vill jag då bara skratta åt det hela ....  

Av 49 st som varit in på bloggen så har bara två frågat...hahahahah roligt, troddejag skulle få en massa konstiga frågor att svara på idag, men icket.....  Och därför vill jag framföra en STOR trummvirrvel till mina trognaste läsare

Stina och Maria......  ser ni hur stor den är.....den är verkligen stor...

Iallafall så ska jag nu svar på frågorna.

 

Stina pubrundan gar avstapeln den 28 aug, förfesten kommer att vara hos Anette och det är en tjejfest och du är SÅ VÄLKOMMEN att följa medefter förfesten går vi nog till matfesten allihop, din syster ska med.

 

Maria G jag har anmält mig till en kusr i grundspanska på medborgarskolan, dom kommer att sätta igång den nu efter sommaren när skolorna har kommit igång. Jag hade verkligen hoppas på att Micke oxå skulle vilja gå den men han vill inte. Han säger att han är för gammal och inte kan lära sig någor språk, men han ljuger....han är lat!!!   Men Rebecca börjar ju nu på Sörböleskolan och hon  kommer att välja spanska som språk och jag hoppas att hon hinner läsa något innan vi åker så hon har lite av språket iallfall.

Av Isabella - 4 augusti 2010 08:43

Ja det kan man ju fråga sig, har just upp täckt av ett misstag att jag under denna natt har odlat en super innombordare på in över läpp. Men vad fan!!! När ska finnarna sluta komma?   Jag är ju gammal!!! Iallfall så dagen som denna blir det nog inte mycke gjort. Ska laga super god mat, vika tvättkorgen som jag inte gjorde igår, baka en paj och inget mer. Har till och med hunnit skriva till min systrar i Chile.    Börjar nu verkligen längta tillbaka till Chile. Tur att vi har bokat en resa så det är ju inte för långt bort en då. Sen det bästa med allt är att när vi far är det kallt här och Skit varmt där....hhahahahah

Nä nu ska jag tvinga upp lillan och sedan börja dagen med att filosifera så mycke som möjligen.....

Jag har funderat på om man ska prova på sig på en fråge stund??? Verkar ju vara så himmla poppelärt att låta folk ställa frågor om en själv. Tror jag ska göra det kanske eller.....!!!????   

Jo jag gör det........



Så nu just i dag kan ni fråga mig frågor alla läsare. Jag kommer inte svar på frågor som sårar andra.....men ska försöka svara på dom mesta.SÅ VARSÅGOD ATT FRÅGA!!!


Av Isabella - 4 augusti 2010 07:20

Tja

Onsdags morgon har kommit och jag hade hoppas att få sova lite längre, men men inte det inte. Micke hade oxå tänkt samma tanke idag så han har inte smsat mig, men men då ringer vikariesamordningen istället.....  Att vara viakrie är bra på många sätt och personalen på samordnigen är hemskt trevliga, MEN systemet dom har har väl kanske inte fungerat helt perfekt, men vad är perfekt??? Det fungerar ju så att jag som vekarie sätter upp min tillgänglighet när jag kan jobba (allt görs över intenet), och när dom behöver folk så går dom in på nätet och kollar in vilka som är tillgänliga. Som ni vet jobbade jag igår För att jag var tillgänlig, men nu inatt jobbar jag på mitt vanliga natt job så idag står jag INTE tillgängligt, och dom ringer ändå......  

Visst dom kanske har lite folk som är tillgängliga det vet jag ju inte, men saken är den att dom vet att jag har det här andra jobbet på 80% och att jag bara kan jobba när jag har satt mig tillgänglig. Det som stör mig mest är att jag måste säga nej till dom när dom ringer....känns inte bra. Denna vecka har dom ringt två gånger just och jag har varit tvungen att säga nej.....men jag är ju inte tillgänglig.......  Jag vill ju så gärna jobba lite extra men jag kan ju inte jobba dubbelt, både dag och natt.....

Ja skit samma nu, nu har jag gnällt om det

Går dagen bestod av att försöka lösa saker som händer inom familjen, tvärt hälsa på Mia och barnen, hem och fixa middag till Rebbe innan jag skulle fara och jobba OCH så FICK jag följa Rebbe på stan och kolla in kläder. Var ju himmla trevligt. Hon berukar ju ABSOLUT inte vilja ha med mig eller Micke. Så vi cyklade in gick på stan en stund och slutade med en mjukglass. Sedan hem jobba och hem och sängen.

Kram kram på er nu ska jg stiga upp och kanske fara och träna......eller så inte...vi får se

jag bjuder på detta

 

Av Isabella - 3 augusti 2010 06:42

God morgon på er alla.

Vaknade ovanligt tidigt för att vara så trött som jag är. Men men vakande av att jag fick ett godmorgon, puss och jag älskar dig meddelande avMicke. Han sickar varje morgon när han är borta. Tycker jag är jätte bra, för tänkt om det skulle hända en olycka på jobbet så han dör eller att han bryter ryggen och blir ett kolli, då har du vi sakt att vi älskar varandra det sissta vi gjorde...   Sitter och funderar på vad som ska hända idag då? Har väl inga riktigt bra ider, men kommer nog på något iallfall. Tror jag ska fara och träna på gymet. Var ju ingenting av det igår.

Godis stoppet gick väl sådär igår......for och stor handlade och var så himmla nöjd över mig själv förr att jag inte köpten en godis bit, MEN tyckte ju att jag var värd en glass!!!! Hahahahahaha   Och vad valde jag för glass, då jo en med choklad på. Kom på mig när jag just skulle ta sissta biten....detta är ju lika illa som godis. Så jag tror jag får hålla mig till is glass hädan efter, iallfall om man ska äta på veckorna. Nä nu ska jag fika ordentligt sedan ska jag vika min gigantiska hög med tvätt som jag tvättade igår, Men vi hörs säker sen mina vänner..........

 

Av Isabella - 2 augusti 2010 22:18

Hej hej...

Har nu idag överöst er med en massa inlägg, kan bero på att jag är själv hemma och att jag inte har bloggat på riktigt länge. Dagen vet ni ju hur den har varit förutom kvällen.    Jag och Anette (eller kanske jag ska säga jag) bstämde att vi skulle ut och grilla vid älven md min morika. Så jag var förs tvungen att fara och handla lite, eller rättare sakt för två veckor. Så skyndade mig hem, packa upp varorna, Rebecca hjälpte mig med salladen och jag gjorde i ordning allt annat. packade ner allt och for iväg och hämtade Anett och Alle. Ner till älven och starta en brasa. DEt var skit gott. Vi grillade skinstek i tunna flan, små kulpotatisar, wook grönsaker, en vanlig grön sallad och vitlöks sås.....  

Allså hur gott som helst. Kvinnor kan om man vill. Sedan hem efter den perfekta middagen och sedan har vi suttit vid tv....

Nu är jag i sängen och ska sova.

Sov gott nu alla glada ,så hörs vi imorgon

Av Isabella - 2 augusti 2010 13:37

Tydligen visste nästan alla 14 st (dåligt lite människor som röstat) som röstat vad det var. Så här kommer svaret till er 14 % som inte visste var det var....  

  

Pennan ska allså falla ner till backen om man INTE har häng pattar.

Av Isabella - 2 augusti 2010 13:24

Här kommer bilden på det gyllene ägget. känner mig som en ägg tjuv, det är dyrt och Micke vårdar det som sitt barn...hahahaha bara skoja.

  

Men vi är rädda om det. Men här är det. Ställde en liten kaffe kopp brevis så ni ser hur stort det är ungefär. Det är ju inte SUPER stort men det är då inte litet.

  

Av Isabella - 2 augusti 2010 11:15

Hej har nu lagt in bilder på saker  och berättat för er live om vad som hänt. Men nu då??? Micke har börjat om att jobba och han befinner sig nig i Stockholm just nu.Så jag är ensammen med Rebbe.   

Försökt få henne igår att vi skulle fara till stugan, men det ville hon inte. Så vad ska jag hitta på för något då??? Det ända jag vet är att jag ska tvätta tre. och jag har en massa massa tvätt. Nä nu måste jag skärpa mig. Kanske man ska fara och träna i gymet. om man vågar sig dit igen. Vi får se.

iallafall så är jag rökfri än. har väl istället ätit en massa skit, så jag tänkte idag att jag slutar med godis och choklad. Hur låter det??? TRÅKIGT!!!!!

Men jag mår ju bara dåligt när jag äter det så varför göra det om man mår dåligt. Så idag är det slut med godis och choklad........

  

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards