Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 12 februari 2014

Abort kvinnans val !

Av Isabella - 12 februari 2014 09:34

Satt i min lugnan ror och sysslade med papper fram för tv igår. Och så plötsligt säger reporten att "abort modståndet" har tagit fart igen här i Sverige. På inslaget  ser man då ett demonstrearade tåg med 70% kvinnor över 65+ som demonstrerar om att abort borde förbjudas?   

Det har tydligen startas ett nytt parti i södra Sveriga, som heter något med "kristen . . . . . . ." och dom tyckte denna fråga var JÄvLIGT viktig?

Tydligen tyckte dom oxå att även en våldtäckt eller insest fall inte var nog för att få göra en abort??

Allså jag kokar över   

För det första så är det våran förbannade rätt som kvinna att få bestämmna över vad som händer med våra kroppar. Vill dom här människorna gå bakåt i tiden till att vi kvinnor ska lyd allt manen säger ??? Hur jävla slut är man då? Visst ska inte abort användas som ett previntivmedel och missbrukas, men så himmelens stor procent är det väl inte som gör det? Om dom då för bövel kunnde lägga deras energi på att inte vi kvinnor ska bli våldtagna och utsatta för sexbrott istället.

Kristendom och religion överhuvet taget är ju till för att kontrollera människor och få dom att lyda. Så har det alltid vart och kommer alltid att vara. Sedan när folket inte ville lyda och ville tänka själv blev dom bestraffade med döden (förr i tiden) här i sverige. Fortfarande ute i världen krigar länder med varandra för att man tycker olika och man dyrkar olika gudar.

Vad finns det för mening med att tillbe något som inte finns? Varför kriga över något som inte finns?

Sedan är det ju så att när en religion inte passar så kommer man på en ny, med nya inriktningar. Dom som man ska se upp till missbrukar sin position och våldförsig på oskyldiga barn. Hur många skandaler har inte avslöjats om hur högt uppsatta präster knullar unga pojkar? Hur många gånger som helst. Eller sjuka sekter som intalar människor att utvecklas är en synd?? VA ?? Vad är grejen med det?

 

Men tillbaka till dom här kvinnorna som tycker att vi andra inte ska för göra abort vill jag bara säga. Vill nu sänka erat lilla liv till männen helt och hållet så gör det, men låt vi andra som vill bestämma själva över våra kroppar få göra det.

Jorden är redan överbefolkad och vi människor gräver oss närmare och närmare döden. Jordens tillgångar som ska räcka ett år, räcker nu i 5 månader, sedan lever vi på lånde och konstgjorda produkter. Folk bli fattigar och fattigar, jorden håller sakta på att dö. Vill vi överhuvudtaget att våra barnbarns barn ska få leva så borde vi lägga mer energi på att tänka mijövänligt. Hur vi använder morderjords tillgångar. Jag säger inte att man ska sluta all lyx , men det finns typ så mycket större saker vi människor beöver fundera över. Svällt, klimat äldrevårde, skolorna osv.

Inte om man ska för göra abort eller inte!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Lördag 11 maj 16:05


....... Isabella och jag är alkoholist. För 6 månader sedan vaknade jag upp en lördags morgon, bakis och med totalt minnes förlust sedan kl 23 kvällen före. Ångesten var enorm och kroppen skrek. Jag har lyckats igen bli as packad. Stort jävla gratti...

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards