Jag kan allt

Alla inlägg den 14 februari 2014

Av Isabella - 14 februari 2014 10:53

Tjenis  på er allihop.

Utlovade ju igår att jag skulle återkomma med lite bilder OCH som vanligt vart inte det. DÄRFÖR att jag gjorde naglar på mig själv.

Kan inte vara utan gel naglar just nu. Jag har fått ett sådant problem med mina naglar. Dom är SUPER tunna/ super mjuka/skivar sig och spricker. Det gör rent ont och så fort jag stöter eller tar i något så bryter jag nageln fel väg.

Jag har nu googlat en massa och det finns väl inte så hemskt mycket att göra än att äta vitaminer och sätta på något stärkande på naglarna. Så därför måste jag ha gel på naglarna hela tiden nu.

Igår samalde jag ihop alla mina tabletter jag fått på senare tid och så här vart det

 

Japp jag har klivit in i "Gammel världen" med en alldeles egen "dosett"    

Men hoppas inte jag måste äta dom här vitaminerna så jäklans länge. Jag gillar ju inte att ta piller!

Men just nu behöver jag det och då gör jag som farbro doktorn säger.

Tänkte oxå inviga er hur min tvättkorg ser ut när den börjar knorra om att det är dax för tvätt

 

Ja ni ser själv !! Skulle ju har varit tvättat för flera dagar sen. Och detta är inte bland dom värre gångerna   

En före och efter bild tänkte jag oxå att bjuda på.

FÖRE jag kammat mig

 

EFTER jag kammat mig

 

Ser ni skillnaden ??? Näää inte då jag, bara att håret inte är i ansiktet ?   

Nu minna vänner har jag intagit en mycket lyxig lunch som denna

 

Varti på Coop och fixat in för denna   -dag och mina närmase så få lite mys när man själv jobbar och sliter   

 

Jag hoppas dom blir glad för det lilla.

Även mina arbetskmrater kommer att få en lite överaskning idag.

Så nu kommer jag att avsluta detta inlägg med en


SUPER STOR KRAM TILL ER FANTASTISKA LÄSARE <3


Av Isabella - 14 februari 2014 07:59

Allså jag skulle behöva vara ledig typ flera gånger per år. Utlandet hägrar så jäkla mycke !

I år skulle det behövas typ 4,4 vecka ledigt. Är ju ungerfär som en vanlig semester, men problemet är att jag har ingen sparad semester pgr av att jag har haft timlön sedan jagg började på äldreomsoregen och då sparar man ingen semester.

Surt sa räven Bella!   

Nu i april åker vi ju till Turkiet och det är betalt och klart. Sedan har jag ju avstått Chile i två år nu och jag är verkligen sugen på att fara nu i år. Vi hade typ nästan bestämt att vi skulle åka i jul och nyår dit, pgr att Rebbe går gymnasiet och tydligen får dom inte ledigt annat än på lov. Så det är det ända lov vi kan fara på. Och jag skulle kunna fara i början av nästa år men då måste jag åka själv och det är inte så roligt.   

Men nu har vi hittat en till resa jag och gubben, en resa som jag VERKLIGEN skulle vilja fara på.. Det är något som är jävligt intressant och något jag har funderat på förr.

En buss chater till Prag och få se koncetrationslägret Auschwitz   Allså så himmla spännade och så intressant. En mycket känslosam resa kan jag tänka, mig men ojj vad lärorik. Det är en resa på 10 dagar här i från Skellefteå och det är hotell, middar och frukost inräknad, guidade turer OCH våra vänner Stina och Nicke är oxå super sugna på att följa.

Fan vad trevligt det det skulle vara att fara på allt detta   

Men jag har ingen semester, jag måste spara ihop alla pengar och dessutom spara ihop pengar för förlusten när jag inte jobbar. Allså vill jag fara så behövs det ca :

Turkiet: ca 4000 kr förlorad lön

Prag : ca 8800 resan , 1500 fickpengar, 4000 förlorad lön

Chile: ca 17000 flyg , 4000 fickpengar, 6000 fölorad lön

SUMMA: 45300 kr skulle jag behöva spara ihop   

Kan någon vänlig själ ge mig dom här pengarna? Detta måste funderas på och jag vill verkligen allt , men är det rimligt?

Saken är att om jag ska förverkliga detta måste jag börja jobba mer än nu och jag jobbar redan en heltid. som jag tycker är mycke redan. I regel är jag bara ledid 1 eller max två dagar i veckan.

Men vill man se världen så kostar det . . . . . . . .    blod svett och tårar ! 

Funderings kulan är i rullning, och jag återkommer med besked!

Nu idag är det  ALLA   -dag och förväntningarna är väl stora hos vissa.

Jag som är en sådan romantiker har oxå föväntningar och jag vet att när jag kommer hem står det något på bordet.   

Sjäv har jag några små saker att fixa innan jag åker på jobbet. Gubben äter ju inte godis eller något onyttigt längre så det får bli något annat till han idag. Har mina filuriga ider.

Moppis och jag har återkopplat banden igen och hon är jätte glad att få rulla igen    Jag hittade en dunk bensin igår så ihelgen kommer jag och hon som vara ett par.

Kram nu så åter kommer jag kanske efter helgen här.

Krama varandra idag och var lite extra kärleksfull!


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards