Jag kan allt

Alla inlägg den 8 februari 2014

Av Isabella - 8 februari 2014 08:02

Här kommer det underbara recept på Pulldporken som jag provade göra förra  veckan.

 

700 g fläskkarre

½ lök

2 klyftor vitlök (fint skivade)


SÅS:

 1½ dl En rökig BBQ sås (jag köpten en färdig på coop)

1 msk spiskuming

1 tsk koriander

salt och peppar


Sätt ugnen på 125 grader.

Hacka löken och itlöken i bitar.

Ta fram en panna/gryta som har lock, och tål att vara i ugnen.

Blanda ihop såsen.

Lägg köttet i grytan och spensla in köttet i såsen, Ta inte allt. Man kan pensla på varje timme istället.

Lägg löken och vitlöken på köttet.

Sätt in köttet i nedere delen av ugnen. Efter en timme tar du ut köttet och puttar ner köttet i vätskan/ såsen som blir.

Sedn ska köttet vara i ugnen ca 3 till 4 timmar till. Tills köttet som faller isär när man petar på det med en gaffel. Ta ut grytan varje timme och pensla på mer sås och se alltid till att finns vätska i botten av grytan. Om det skulle försvinna ,häll på lite vatten eller så lite öl.


Efter köttet är klart drar man isär köttet i strimlor och låter det liga i såseen i grytan.

Till severing gjorde jag en råkostsallad, och tog och rostade stora bröd, så det vart som en hamburgare, och jag tog och gjorde en yoghutsås. Allså det var SUPERGOTT !   




Av Isabella - 8 februari 2014 07:46

Presic så är det idag för mig. Inatt har jag sprungit hela natten fram och tillbaka mellan köket och sängen typ ett så dör hudra gånger.

Jag har nämligen provat på min försts TJÄLKNÖL   

Troligen kanske inte min sista, men jag kommer ALDRIG mer att köra en över natten PUNGT!

Efter som det tar typ 10-13 timmar så blir det en tidig morgon grej som gör sig själv i ugnen! Sedan så har jag ju givetvis inte bokat tvätt tid i tid så jag klev upp MYCKET motvilligt nu kl 7 och hasade mig ut till min älskade tvättstuga   

Idag blir det en jäkligt bra dag. Tjälknöl, hockey, fest och säng! kommer oxå lägga upp en del recept som jag glömt lägga in.

Men vi kan väl höras sedan när mina ögon har öppnat sig ordentligt !

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards