Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 13 februari 2014

Tystnaden råder !

Av Isabella - 13 februari 2014 08:57

God morgon på er   

Ledig iidag och jag ska bara göra saker jag vill (förutom att tvätta). Idag har vi torsdag och jag kommer att förbereda för lite främmande ikväll!

Vi kommer nämligen att ha Stina och Nicke här på mat som tack för att han hjälpte en ensam kvinna kl 8.00 att bära upp en dela  av min ortoligt snygga soffa, och dom ska börja träna Kayla (deras nya hund) på att följa med till folk.

Så ikväll kommer dom en lite stund, och käkar och snackar.

Igår kväll jobbade jag och ja vi har så roliga vårdtagar   

I får går var jag hos en mycket rolig dam. Hon frågade vart jag bodde. Jag svarade på a-torp. Jag berättade oxå då att jag skulle ta bussen hem.

Då vart hon mycket förvanad och sa :

-Men varför då? det är ju så nära ,dit kan man gå?  Hon tyckkte nog jag var lat   

- Hur vet du vart det är frågade jag?

-jo men det vet jag, sa hon malligt till mig.


Igår då, var jag hos samma kvinna.

Hon frågade vart jag bodde.

-ja jag bor på A-torp

-Men herregud så långt bort, visst åker du då buss eller bil till och från jobbet ! ?

Hahahahah allså kan man ha roligare och alla dom gulliga kommentarerna man får.

Det låter kanske inte så himmla roligt nu här, men när man är närvarade med dom här härliga personerna, så är det betydligt roligare.

Nu ska jag klä mig skriva ner saker jag ska handla, handla och sedan hem och bara njuta, tvätta och slappa tills jag ska börja med maten.

Vi komemr att höras mer idag bloggen och vänner!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Lördag 11 maj 16:05


....... Isabella och jag är alkoholist. För 6 månader sedan vaknade jag upp en lördags morgon, bakis och med totalt minnes förlust sedan kl 23 kvällen före. Ångesten var enorm och kroppen skrek. Jag har lyckats igen bli as packad. Stort jävla gratti...

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards