Jag kan allt

Alla inlägg den 23 mars 2021

Av Isabella - 23 mars 2021 08:48

Hej och hallå min läsare


Nu har vi kommit fram till tisdag och jag har jobbat min helg klart och har en ledig dag idag. Som vanligt så vet jag inte hur ledig denna dag är    Upptäckte i morse att jag har en sandlåda här inne och har en del saker jag behöver göra bort. Tex sätta om mina blommor, hälsa på mamma, handla lite OCH jag har tid för att klämma tissarna på mamografi idag. Så jag har egentligen inte tid att sitta här, men jag tar mig lite tid. 


För er som följer mig vet att jag inte fick ta mitt vaccin för två veckor sedan på grund av att jag är nöt allergisk. Jag skulle vara tvungen ta den på VC. Förra veckan ringde jag dit och ville få mig en tid för detta, men fick till svar att dom visste inte NÄR jag skulle kunna få min första dos. Så jag förvantade mig att jag kommer troligen inte få vaccin så fort. Men hipps vipps så ringde dom igår från VC och erbjöd mig att komma på måndag och ta vaccin    Jag tackade JA till det och vart extra glad över att jag kommer att få Morderrna vaccinet och inte Astracenica. 

Jag kan inte tro att det inte finns ett visst tvekan hos personer som ska ta Astras vaccin. Visst är jag så klok att jag vet att folket som har fått den sprutan är betydligt MÅNGA mer än dom som har fått blodproppar. Det är ett få tal personer som fått det och vi vet ju inte än om det är på grund av vaccinet. MEN kan man säga att man inte är orolig överhuvudtaget om man skulle vara en av dom som får en blodpropp? Ja jag är då det. Många säger nu oxå att vi kvinnor som ätit p-piller har ju levet med denna risk länge att få blod proppar. Men jag kan väl tycka då att det är en risk vi VET om, och är det så att man ligger i risk zon för det så finns det andra preventiv meddel att prova. Men med vaccinet finns det inget annat vi erbjuds just där. Vi erbjudes ett vaccin och tackar man nej så tackar man nej. 

Alla Covid vaccin vi tar oberonde på märke ,så får dom flesta någon typ av reaktion. Det är jag inte alls orolig för, men jag är absolut tveksam till Astas vaccin. 

 

Men nu i detta läga så rädda min allergi mig och jag erbjuds ett annat och jag är glad för det. Sedan säger jag inte att detta vaccin kan ge allvarliga raktioner kanske oxå. Men det känns lite mer tryggt.  Sedan är det ju så att % som får långtids Covid är betydligt högre än folk som fått allvarliga rekationer på vaccin. Så självklar ska jag ta vaccin för mig själv och för att hjälpa samhället på fötter igen. Men jag förstår helt och fullt ut folk som känner sig tveksama till att vaccinera sig. 

 

Vi har fortfarande en hög belastning på Covid insjuknade här i Västerbotten så vi måste fortsätta hålla på alla restriksioner vi har och hjälpa vårdpersonal. 


Från detta till det andra.

Igår fyllde min pappa 80 hela år    Kan själv inte fatta ätt han är 80 år. För mig knns det som han är typ 60, men är glad att han är frisk och klar än. Tyvärr kunde vi inte fira han för detta virus och är tvungen att skjuta på det tills han har fått sina två sprutor. Tråkigt när det är en sådan stor dag. Men jag ringde och pratade med han. Det är ju tur att han vart firad av Kerstins familj och fick  fina presenter. Så vi får väl satas på att fira han längre fram i vår. 

Så stort grattis fina pappa på din dag   

 

Nu gott folk ska jag ta tag i tvätt korgen jag tvättade igår, handla blommjord och prommenera med Doris. Så ha en super bra dag på er för det ska jag ha. 


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards