Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Nu händer det grejor

Av Isabella - 19 mars 2010 21:02

Ja nu är det någon dag sen jag skrev. Jag har varit hemma bara och tagit det lungt och tänkt till lite.   

Japp nu har jag träffat min räddare i nöden. Det här med min mamma i Chile. Min mamma och pappa här umgicks med ett par när jag var lite som oxå hade adopterar barn från Chile. Pojken i familjen (David) träffade jag för några år sen på festivalen, och då berättade ha nför mig att han hittat sin mamma och att han varit ner till Chile och att om jag ville ha hjälp så skulle han hjälpa mig. åren har gått nu och jag har som haft det där i bakhuvudet.

Och nu i tisdags så tog jag mig mod och smsade till han. Veldigt snäll kille och hjälpsam. Vi bestämde träff på kvällen hemma hos han. Jag for dit med hopp om att ha nkanske kunde hjälpa mig att återfå kontakten. Och jo visst kunde han det.

Han berättade sin historia till mig hur det gick till när han sökte sin mamma. Helt otroligt. för att göra den historian kort så gick det till så här.

Han hade någon komis där nere och han letade rätt på henne. Föst sa hon strängt nej att hon inte ville träffa han. Kompisen berättade för henne att David kommer att komma ner till Chile den och den tiden om hon skulle ångra sig.

När han komme till flygplatsen så hade hon ändrat sig och stod där.......

  

Va vilken chock....iallafall så nu har ha nen jätte stor släkt där nere och många syskon. Det hela slutade med att han flyttade ner till Chile i ett år och jobbade där, lärde sig spanska flytande och träffade en tjej.

Nu bor han här i Skellefteå igen.

Han sa til mig att halva hanns släkt bor i samma omräde som min mor och att det här blir ingen match att hitta och få tag på henne. Han sa...

-Jag ringer nu direkt till min mamma så får hon ringa din, det är bättre om min mamma pratar med din ,för hon har ju varit med om samma sak.

Han provade ringa men det var upptaget. Jag lämnade papprerna och han så vi försöker igen imorgon.

Hans mamma fick tagi i min mammas adress tror dom men tyvärr så har hon inte telefon. Så nu ska hon försöka skicka dit någon släkting som ska försöka få min mamma att prata med hanns mamma.

Jag fick då veta att i det område mamma bor har det inte blivit någon större skada efter jordbävningen.

Så nu händer det grejor. Jag hoppas att vi kanske har fått kontakt med min mamma innnan helgen är slut. Jag håller alla mina tummar och och tår så hårt dom är nästa blåa.....

David vilken tur att du var så hjälpsam och verkligen jätte snällt att du ville hjälpa mig. Stort tack till dig.....  

 
 
Ingen bild

Största stora systern

19 mars 2010 21:30

Så roligt att höra. Nu ser det ju riktigt ljust ut. Håller tummarna hååååårt. Kramis!

 
Ingen bild

bibbi

20 mars 2010 14:20

Kul.... det verkar lovande. Tänk att ha släkt både här o där. Det är ju många år sen hon såg dej o hade säkert inte tänkt tanken. Alla syskon tycker nog att det ska bli spännade att få kontakt med dej o den här delen av världen. Lycka till

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards