Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

År 2010

Av Isabella - 21 december 2010 18:55

Detta år har varit bland det mest händelse rika år jag har varit med om . Både med bra och dåliga saker. Livet är som en bergodalbana som man säger. Livet lunkar på i sin snabb och jämn takt, fast man ibland vill bromsa den och ibland vill man skynda på den. Men detta år har det hänt så otroliga grejor så jag tänkte försöka lista upp dom olikga händelserna och se vad man åstakommit detta år.

Jan:

Började rätt lungt. Den mesta tiden gick åt att jobba och vänta på besked från Chile om dom varit till min mamma.

Feb:

Rebecca fyllede år som alla andra år och hon har vuxit om mamma. Det stora beskedet kom och mitt första kort på min mamma skickades till min mail. Det känndes helt jävla otroligt att detta kunnde ske. Jag trodde ALDRIG att denna dag skulle komma. Jag hade fått kontakt. Tyvärr så kom oxå denna förbaskade jordbävning och kontakten bröts. Förtvivlan och tårar fanns oxå med.

Mar:

 Jag hade fortfarande inte fått kontakt med dom med dom gjorde allt i Chile för att försöka åter upp ta den. Jag bestämde mig för att jag skulle fara i vilket fall. Så jobba var mitt nästa mål och spara pengar. Jag jobbade som en sårad.

Apr:

Jobba, jobba och vi hade fått ett livs täcken från dom att dom var oskada. Jag började kolla in resor och bokade.

Maj:

Min livs resa börjar och ja ni vet ju hur det gick. Rebbe bröt armen och mamma hjärtat blödde. Var otroligt sjuk när jag kom hem.

Jun:

Livets vanliga lunk började ta tag i mig och jag kännde en viss frustrering över att bo här och dom i Chile.

Jul:

 Vi bestämmer att vi ska fara hela familjen till Chile. Vi bokar resa och sedan börjar detta jobbande om IGEN för att spara pengar. Ingen semester hade jag och jag tog på mig mycke jobb denna månade för att kunna betala resan. Rebbe tyckte jag var tråkig och säkert Micke oxå.

Aug:

 Jag och Micke får en vecka tillsamman och då säljer vi stugan. Vi känner båda att det finns ingen tid till den längre och vi vill annat i våra liv.

Sep:

 Jobb , jobb ,jobb. Livets vardag kommer över än och spanskan börjar ta fart hemma. Micke laddar ner ett pogram och jag börjar öva.

Okt:

 Jag börjar maila med min släkt i Chile. Andra tråkiga saker börja upp dagas i min familj, och nära anhöriga mår inte bra.

Nov:

 Det vi befarat har blivi verklighet. Mamma har fått alzaimers. Inte vad jag hoppas på för hennes skull. Och självklart känndes det jävligt för mig oxå. När man alltid har haft och kunnat lita på mamma och så kanske man inte alltid kan det. Min bror blir arbetslös och vi nära anhöriga börjar förstå att det inte går riktigt ihop för han ekonomiskt.

Dec:

Det har varit den längsta månad på hela året. Bara denna väntan om att få fara iväg till Chile. Sedan har det hänt mer privata saker som har varit jätte jobbiga och är än idag, som måste lösas. Jobbar på det nu så vi får se hur det går. Nu är det jul- veckan och jag sitter här på hotellet. Jul firar vi med farmor, tyvärr missar jag jul med pappa, för att jag är här. Annandagen firar vi med mamma och Ove. Sedan sissa veckan blir det jobba två dagar, packa, packa och sedan jobba nyåret och sedan far vi på nyårsdagen.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Isabella - Lördag 11 maj 16:05


....... Isabella och jag är alkoholist. För 6 månader sedan vaknade jag upp en lördags morgon, bakis och med totalt minnes förlust sedan kl 23 kvällen före. Ångesten var enorm och kroppen skrek. Jag har lyckats igen bli as packad. Stort jävla gratti...

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards