Jag kan allt

Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av Isabella - 28 oktober 2011 20:40

God kväll...säger jag rapande  

Har denna kväll avnjutit en super god middag på "Los Peppes" resturang. Spansk tappas buffe.

Hur mycke mat som helst och jätte mycke gott att välja på. Var super och det bästa med allt så bjöd min man på kalset idag  

Min dotter svävar just nu på rosa moln i väntan på sin söta kille som kommer med sissta flyget till Falmark ikväll. Ska bli roligt att dom får träffas igen. Jag tycker han är tuff som vågar flyga själv hela vägen hit. Tur som tusan att det bara tar en timme att flyga hit från Stockholm. 

Idag provade jag oxå för sörsta gången prata med min syster Arasely på Facebook videosamtal. Dom har ju fixat det nu på chaten. Helt fantastiskt roligt för mig. Jag kan prat med om och dessutom se dom. Så nu kan jag prata med mamma oxå och dessutom får jag öva mig på att prata spanska OCH det är gratis  

Så imorogn har jag bestämt träff med dom så vi ska prata över internet. Allså visst kan man tycka iblan att teknologin har gått alldeles för fort farm. Men just detta underlättar ju så himmla mycke för folk som har släkt och vänner i andra länder eller städer. Nä nu ska jag kolla in en spansk skräckfilm jag har lånat på biblioteket. Puss på er alla så syns vi i morgon.



   

Tja

Av Isabella - 28 oktober 2011 13:04

Nu har jag pausat en stund från bloggen. Men inte frivilligt.

Tiden verkar inte riktigt räcka till för mig just nu. Denna vecka har varit rörig. Jag har gjort mycke saker  runt Rolf.

Nu har vi varit och fått en ny diagons på min bror. Och gud vilken tur att det finn människor runt en som verkligen lyssna på ens tjat och vädjan om att få en utredning. Visst var det som jag misstänkte. Han har "Autism" och med detta på pappaer så kan man få så mycke mer hjälp runt han och olika saker kring sysselsättning går att fixa. Sedan så kan jag oxå börja förstå hur man ska handskas med han och hur man ska förklara saker för han. Endel saker kan ju vara svårt för han att ta in, men på rätt sätt så kan man nu ta hjälp av olika taktiker och få han att förstå kanske på hans sätt. Känns otroligt skönt faktiskt. Men det är bara en början nu. Hjälp i hemmet ska komma igång och mycke mer sker ska ansökas om. Men en sak i taget blir nog min strateski   Har oxå pluggat varje dag för att hinna med skolan oxå. Det går fortfaande bra. Fick nu tillbaka min 4 redovisning och där stod det ett VG  känner mig stolt och glad över mig själv. Därför idag har jag tagit mig en dag ledigt från pluggandet. Idag har jag städat och tvättat och hunnit vara in till stan för att bara stosa runt. Jag här flera gånger försökt hitta lite rolig spritsmunstycken, men utan resultat. Idag var jag in på "BOKIA" och vad fans inte där? Jo en lite föpackning men olika roliga sritsar men en bok om hur man gör "Makroner" ! Köpr det direkt så jag tror ihelgen blir det att spritsa lite på något bakverk  

Igår när vi käckade middag så sa Micke

-Tror vi ska gå ut och äta på lördag!     Jag:

-Varför det????

-Ja men vi har ju förlovnings dag.....

-NNÄÄSSII "skrattade jag hånfullt" och var helt säker på vad jag sa.

-JO det har vi kolla i din ring!

Jag kollade och det stämmde     

Jag är nog världens sämsta fru??? Tur jag har någon som påminner mig. Så vi bestämde oss för att vi ville gå till den nya resturangen i stan "Los peppes" ! Men när vi kollade deras meny bestämde vi att vi går ikväll iställe för att ikväll har dom tapas buffe. Så jag slipper laga mat idag oxå "LYX"

Därför har jag nu tänkt bjuda på några gammal bilder från vårt LLÅÅÅÅÅNNNNGGGAAAA förhållande!

             

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards