Jag kan allt

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Isabella - 11 oktober 2011 22:13

God kväll på er.

Dagen går mot sitt slut och jag sitter här med en dator,böcker och pennor i min fam och ska börja nattens pluggande. Har faktiskt på två veckor pluggat vad man ska på 4 veckor. Känner mig nöjd.

I söndags fick jag tillbaka min första redovisningsuppgift  

Hör på nu mina vänner.....jag fick G på den. OCh jag känner mig nöjd med det.

Har lämnat in min andra redovisningsuppgift i söndags oxå så nu väntar jag med späning. Ska dessutom ha ett telefonmöte med min lärare i morgon och ska ha läskig högläsning i morgon. Så denna natt kommer att bestå av läsa ,läsa,läsa,utala rätt och GRAMATIK!!!  

Dagen passerade fort som bra den idag. Vaknade ,for med broder en sväng,hem, laga mat, vila, se film och nu på jobbet. Nu mina vänner ska jag inte sitta här och pladdra bort den dyrbara tiden ni har och fram förallt min egen tid till spanskan. Jooooo glämde att berätta att jag ringt min mamma i Chile idag oxå. Man kan verkligen se att jag lärt mig något då. Hade verkligen andväning för en massa ord och meningar jag lärt mig.

ÅÅÅ vad jag längar till min släkt där ner i varma Chile.

Nu hoj och sov gott på er !

    

Av Isabella - 11 oktober 2011 01:29

Tjo ho på er.

Idag har det varit måndag, fast nu när jag skriver detta är det tisdag...förvirrande  

Iallafall så tog jag mig i kragen ORDENTLIGT och for och tränade. Säg nu inte "men åå vad duktig du är" för det är jag inte. Jag anser inte att man är duktig innan man kan upprätt hålla detta minst 2 månader. Men jag kan väl säga att det känndes delade känslor för detta. Ena halvan av mig så fan vad bra nu måste du komma igång och riktigt känna att det är rätt okej ändå  

Medans andra halvan sa, fan vad jobbit ,fan vad tråkigt, finns det ingen annan genväg....snälla pleas hjälp mig att komma mig här i från...  

Men efter detta var gjort så började det roliga med denna dag. Jag fick mitt linne jag beställt av Lotta. Ett linne som hon sytt själv.

     

Det var skit snyggt och passade perfekt till mig. Hon syr upp vissa saker och man kan köpa. Man får välja mellan olika tyger hon har på sin bloggsida. Hon är super duktig på att sy. Vill ni ha lite annolunda linnen kolla in hennes sida.

www.felicia6.blogspot.com

Sedan fortsatte saker att trilla in. När posten komme så hade både min telefon och våra kort kommit. Vilken lycka. Telefonen vart jag jätte nöjd med och fotot som jag förstorade var skit bra. Så nu väntar jag bara på min reflexskärm som kommer om ca 2 veckor.

 

Har hunnit till Burträska med en säng oxå, varit till mamma och Ove. Han fyllde 76. Stort grattis till dig Ove   Sedan så jag lite hockey och nu på jobbet.

Av Isabella - 11 oktober 2011 00:53

Tjena läsare.

Nu har helgen passerat och jag har haft super duper roligt. Fredagen bestod av film, film ,film. Och förstås att sommna in tidigt i soffan. Så man kan väl sammanfatta att sissta filmen såga jag inte fullt ut.

Gör ingeting för den sög balle ändå  

Lördagen började kl 6.30 när vi klev upp och skulle ut och leverera börd. Allså så himmla roligt det är. Att kunna göra någon glad med färskt bröd på morgonen när man kliver upp. Jag gillar att göra sådanna här saker.  

Sedan blev det lite seconhand shoping och hem. Stökade till allt och packade min väska för att kunna bege mig ut i stora vida världen för att festa loss med mina arbetskamrater. Men så trevligt vi hade   

Vi började med att överaska vår ena kammrat som vi skulle fira för hon fyller 50. Hämtade upp henne och sedan begav vi oss till Boda Borg

Vi skrattade så att vi fick rött i cellerna innan vi änns han komma in i rummen. Nää kanske inte så men vi hade skit roligt. Efter det blev det pizza och drinkar hos Viveca och hennes otroligt fina nybyggda hus. Efter klockan slagit halv tolv begav vi oss in till stan för att svänga våra lurviga. Jo ni,nog fan svägde dess ordentligt.       

Tur som bara den att man har någon som säger till en att nu är det dax för hemresa. Så att vid halv två åkte vi hem och man somande som en klubbad säl DIREKT! Berode ju då på att man var trött och inte full fattar ni väl   

Söndagen vart det lite loppisar, lite huvudvärk, besök av min svägerska och hennes familj, kvällsfika med Stina och Nicke. Vi har bokat att åka och se späckhuggare i Norge i november. Så nu har man nya äventyr att se framimot.

En otroligt roligt och kort helg, som vanligt   

 


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards