Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Dagen efter

Av Isabella - 26 februari 2012 20:32

Tjen vänner  

Idag är det dagen efter detta kalas som varade från typ kl 13-03.30  

Behöver jag säga att kroppen känner sig lite sliten. Dessutom hade jag ju jobbat natten till lördag och jag hann inte sova något. Där vid 15 tiden i går var det lite jobbigt. Men men tviii tviii den som ger sig. När man intar lite alkohol vaknar man som till.

Allt vart super lyckat. Alla tyckte om smörgåstårtan och på kvällen hade jag ju gjort fläskfile och potatisgratäng med bea sås och vitlöksbröd. Tydligen tyckte folket om kötet enormt, många frågade hur jag gjort det så nu berättar jag det. Jag gjorde filen i ugnen MED TERMOMETER!! 

Termometer är "the skit" ska ni veta. Så för er som har en ta den nästa gång ni ska göra file. Då blir den saftig och PERFEKT. Sedan lät jag den bara kallna och så skar jag den i bitar. Sedan till marinade jag la det FÄRDIGA köttet i typ 3 timmar före servering. För ca en vecka sedan la jag ut här på bloggen en "marinad till rostbiff" det är det receptet. Enkelt och super gott. Bara att prova.

Mick fick nu igår en massa pressenter. Av frun fick han två biljetter till luftballongflygning, sedan har han fått en massa pressentkort på fiskeaffären, en ny och super fin isborr, pimpelspö, drag,pressentkort på kicks, pressentkort på Allstars och en matta. Ja han är firad nu och nu fortsätter bara resten av livet för gubben min.

Foton foton finns och kommer här snart. Men summan av karedemumman så vart det en mycke lyckad kväll med utgång på puben en lite stund och sedan hem igen. Alla hade trevligt och ingen tror jag inte kände av att det var fest igår  

Tack till alla inblandade att ni gjorde Mickes dag så rolig och att ni ville fira den med oss. Stor kram på er !!!!

      

Hemskt glad Micke för hans fina nya isborr

     

Tur folk gillar att fika, fick då slut kakor så nu slipper jag ha en massa skit i frysen.

       

           

     

Mycke pussande, men den sissta pusen blev nog den mest förvånande pussen vi sett på länge

   

 

  Här med tackr jag och Micke för en himmla trevlig kväll

   


   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards