Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 13 mars 2014

Bara denna kväll

Av Isabella - 13 mars 2014 08:38

Oj oj oj oj vad trött min kropp och mage är nu.    Denna vecka har varit hård mot mig. Jag har ju tränat tre gånger denna vecka. Låter ju inte mycket för er som gör det regelbundet, men för en lathund är det ordentligt.    Har försökt äta lite nyttigare än vanligt, men vissa misstag/ återfall, har oxå då jobbat lite extra denna veckan.

Så nu är jag öm av träningsvärk, magen har sagt upp sig igår kväll. Foten är ond som bara den på kvällarna / nätterna.

Men att komma tillrätta med detta med vikten ska ju göra ont och jag hoppas på att nästa veckan blir ltie bättre med träningsvärken.

Måste säga endå att vill tro att mitt val att sluta röka har haft någon positiv effekt.

Hittills så vill jag nästan säga att JAG inte har sett nästan några bra fördela med att sluta, ytligt allså.

Men jag vet ju att inne i kroppen där mår mina lungor bättre och KANSKE man slipper cancer.

Iallfall så har jag orkat jogga i rappt tempo ca 20-25 min på löpbandet.

För att ha slappat och matat mat ett långt tag och inte rör mig något ,så måste jag säga att jag är lite impad av mig själv. Så om det är av att jag slutat röka eller om det är något annat, vet jag inte men det känns kanska bra endå att jag inte kolapsar efter 5 min.   

Idag har jag ett 12-21 pass och det känns okej. Hade tänkt fara och träna nu före man jag skippar det för att min mage är inte riktigt bra. Jag passar träning och försöker kurera magen istället så jag kan jobba ikväll.

Jag har i veckan gått tre kväller. Jag gillar att jobba kväll, MEN jag GILLAR ännu mer at vara hemma i min soffa och mysa. få äta middag med min familj och prata i telefonen med mina vänneer.

Tur som fan att man har riktigt bra kollegor, så man får skratta och ha skoj på jobet oxå. 

I morgon jobbar jag en 7-15 och sedan går jag nog och tränar. Sedan hem och göra sig snugg för på kvällen ska vi bli bjudna på mat hos världens bästa Stina och Nicke..

Och det kan ALDRIG gå fel när vi träffs.

Nu vänner ska jag förska bälja i mig några liter vatten och sedan göra mig klar för jobb.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Lördag 11 maj 16:05


....... Isabella och jag är alkoholist. För 6 månader sedan vaknade jag upp en lördags morgon, bakis och med totalt minnes förlust sedan kl 23 kvällen före. Ångesten var enorm och kroppen skrek. Jag har lyckats igen bli as packad. Stort jävla gratti...

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards