Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 22 september 2015

Nu ska det användas !

Av Isabella - 22 september 2015 07:57

Efter många år så har jag förra veckan gått och köpt mig ett regn ställ.

Tyvärr så låg det hemma i går kväll när jag var och jobbade. Just när jag skulle från ena vårdtagaren till en annan cyklande öppnades himmelen.

Svor en lite ramsa över min klumpighet att inte ha med mig det till jobbet. Så idag när jag kollade ut ser det ut som det kan börja regna och idag mina vänner ska jag vara förberedd   

Både byxor och jag ska med så snälla vädergudarna ta nu och se till att det regnar idag/kväll !

Jag vet inte om jag innbillar mig men dom senaste dagaran har jag jju börjat dricka vatten ! Och jag har ju haft ett problem med mina naglar som bara har skivat sig och varit lite mjuka. Men nu tycker jag dom känns lite starkar? Min mys Sara som kan detta om nagalar sa att man måste fukta kroppen och naglarna inifrån så drick vatten. . . . kan detta ha hjälp och kan jag snart börja fila och måla snygga naglar igen?   

Idag kommer även Ikea och hämtar min madrass som jag beställt fel och jag kommer att åter få pengarna för den och det blir man ju glad för. Det är räknings dax snart igen och det känns spännande. Nästan lite roligt att se vad somo blir kvar och hur mycket jag kan spara. Igår gick jag in på mitt konto och upptäcker att jag har kvar 1222kr på min konto    Herre gud det var väl år och dar sedan jag hade så mycket kvar när det var tre dagar till löning. Känner mig både duktig överaskad över mig själv.

I helgen blir det kalas för Stina och jag tror jag vet vad jag ska fixa till henne. Så jag ska försöka få mig på stan någon dag så jag kan inhandla presenten.

Nu ska jag packa mammas stor ryggsäck med träningskläder,regnkläder och vanliga kläder (undra om jag måste köpa en stor hockey trunk) och svepa kallvatten så jag kommer igång med att frysa. Och sedadn ta mig mot kommun gymet och sedan jobb resten av dagen.

En helt vanlig dag i mitt liv och i lilla staden Skellefteå i Norrland.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards