Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Jag ska vara ärlig

Av Isabella - 28 februari 2010 21:50

Jag mår skit dåligt just nu.......   (jag var tvungan att skoja till det lite).

Nä men just nu är det inte roligt. Som alla mina läsare vet så har jag ju fått kontakt med mamma i Chile nu. Ja hur länge kunnde man glädjas åt det då ....jo i tre dygn typ. Sedan komme denna förbannade jordbävning. Och till råga på allt så bor hon där det är som värst!!!

Hela eller nu överdriver jag men halva lördagen var ju bara nästan nyheter. Jag började att titta men varje gång det komme nya så vart det vara värre och värre. Men nu försöker jag inte att se för jag blir bara lessen.

Just nu är mitt hjärta fyllt med ångest, skuld och själviska känslor.

Ångest: Jo för tänk om hon har dött nu i detta kaos som är där nere. Och tänk så jävla nära jag har varit men fallti på mål linjen isåfall!!!

Skuld: Ja hon har gett mig detta braiga liv för att jag skulle få överleva, här sitter jag  och klagar på lite snö och kyla....Va jag borde skämas. Om jag hade haft pengar skulle jag har farit ner och hämtat min familj fast dom inte vet vem jag är, bort från detta ställe. Jag skulle så gärna vilja ge något tillbaka till kvinnan som gett mig livet.

Självisk: Jo för att jag sörjer redan en tanke att jag kanske inte får träffa henne inom kort och att jag inte får veta om hon vill träffa mig. Nu kommer detta att ta tid och jag gillar inte att vänta...jag vill veta nu!

Hur man kan tänka så i detta läga .......hur har min´mamma det just nu i detta läga..??? Hon har förmodligen inget tak över huvudet, kanske inte mat och kalt är det säkert på nätterna...nä fy fan om jag ändå kunde göra nått.

Idag har det varit en jobbig dag och jag har varit ledssen en lite stund. -tur att Mickes famn fanns, han sa till mig att jag ska inte tänka på det jag inte har och tänka på det jag har....sant av han, men jag tror ingen fattar och jag fattar inte själv nästan.......

Jag känner inte denna människa, men jag har fått en bild nu och hon är min MAMMA. Och just nu skulle hon behöva mig vare sig hon vill eller inte..........

Jag är arg , lessen, besviken....... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards