Jag kan allt

Alla inlägg under september 2010

Av Isabella - 30 september 2010 17:56

Hipp hippp hurra han kommer hem idag, jo faktiskt om två timmar. Så nu bråttom bråttom.....  måste hinna städa upp lite innan han kommer för jag vill att han ska kunna vila när han kommer hem. Och vad är inte trevligare än att komma hem till ett nystädat hem??? Dagen har gått och jag har verkligen bara deppat, surat och tyckt jävligt synd om mig. Detta har då resulterat i att jag köpte pixzza idag till oss. Dumt jag vet men jag ville. Till råga på det så vill jag här med  VARNA om en grej..............HÖR UPP NU!!!  

Vi var till Korv Ivars och köpte mat. Vi beställde allihop en barn pizza var. Visst räknar jag med att den är mindre än en vanlig MEN HÅLLA FÖR FAN!!!!  Tror banne mig han hade tagit en degklump och dela den i tre!!! Allså pizzorna men köper på coop i frysen är fan superstora mot för denna. Jag tog en bild på den så jag ska lägga in den så fort jag har möjlighet.....Så vad jag ville säga var att KÖP FÖR FAN INTE PIZZA DÄR!!! Goda var dom, men inte värt pengarna.......  När jag liksom håller på att kasta skit på folk, kan jag fortsätta med en anna ska som hände i veckan.

Jag ska korta ner historien. Jag och Mia skulle äta lunch på Fiket uppe i City kompaniet. Vi gick dit och ställde oss i kön. En ung tjej var bakanför disken , rörde och rörde och rörde i maten. Vi pratar om att hon var drykt 40 cm ifrån oss.....hon såg oss , MEN SKET I DET!!!! När vi kom ditt stod det dessutom en tom bricka där. Fattar nu att det hade varit en tidigare som TROLIGEN lämnat stället. Tror vi stod där i ca 5 min....denna tjej sa inte ett skit ,tittade inte på oss utan bara rörde i maten och stökade på där bak!!!!!  Började då fatta att vi var tidiga. Kl var typ 10.50 kanske när vi kom dit. Dom startade lunch serveringen 11    Mia sa hela tiden kom nu går vi ,HÄR ÄTER VI INTE!!! Men jag ville kolla hur denna tjej skulle fixa detta. Så jag frågade till slut när lunchen började. Ja den börja NU om en minut sa hon snässigt........Visst att vi var tidiga men visst fan kunne hon bara säga till oss på ett finare sätt. Vi öppar kl 11 så att ni vet?!!! VA !!!! Jobba inom detta yrke och inte bekräfa att hon har sett kunden!!!!! DÅLIGT, DÅLIGT ,DÅLIGT!!!!! Byt jobb kvinna om du tycker kunder är jobbig. Du jobbar liksom i ett servic yrke.Eller om du har problem att säga , kan ni på fiket sätta upp en skylt på disken att ni börjar kl 11. Ja nu har jag gjort det...så nu till städandet och invänta

gnaget V saik.........hej hej aik  ta nu detta och spöa skiten ur dom.

Av Isabella - 30 september 2010 14:49

.....vila

......hjälp med att hålla tummarna om att jag slipper bråka

            badrummet

.........en fam att krypa in i

........ släppa min oro över bror

.............släppa min oro över mamma

............ en vecka med bara Micke,Rebbe och jag i något lyxit hotell, där vi bara kan lyxa oss och vara med varanndra.

Jag är helt enkelt tom snart.  Har väl kanske ine kännt så här på läng. Vad det beror på vet jag inte men jag vill bara bort från denna vardag NU!!! Längtan till Chile och min släkt är OERHÖRT STOR  just nu.......

Nästan så att jag skulle vilja flytta dit, men vet ju självklart att det inte går......

Helt enkelt vilja jag fly denna vardag. Vet inte om detta beror på att detta år har varit omtumlande med mycke jobb, utgifter , jobbiga saker som har hänt och händer? Men vad gör man då??? Jo det finns ju bara ett sätt att fixa detta på. Och det är att resa sig upp igen och traska vidare. Till råga på allt ser jag att min vänn i livet inte heller mår bra. Även han är trött sliten. 

Nä nu har jag sakt det till alla så nu reser jag mig och går vidare till nästa sak......

Av Isabella - 29 september 2010 09:29

Ja ha hade förståss väntat mig detta men endå!!!

Idag på morgonen har det varit hit två gubbar från riksbyggen och kollat fukt i vårt badrum, OCH som vanligt med min tur så har vi en VATTEN SKADA!!!!!

För att backa bandet och dra ner historian så börjar vi om.

 År -06 så tog vi bort ett badkar och upptäcker fukt och mögel. Badrumet var gammalt och i första hand lovad Riksbyggen att dom skulle stå för det för att det förekom i många lägenheter pgr av att det var hemskt gammal. MEN MEN MEN i slutändan så vart det tjafs och jag fick stå för allt själv. Dom rekomederade en firma som kunne göra det och jag sa ok! Ny vägg matta las och golv. Jag la väl ut en ca 16.000 kr.

Tiden har gått och vi har haft INGEN VENNTILATION som vi oxå har klagat på länge!! Dom sa att det berodde på fläkten och bytte den, vart ej bättre. Till slut efter typ två år av klagan så kom dom och kollade ordentligt. Dom hittade ett fel och berättade att det var fel kopplat och att vi anndtagligen ALDRIG har haft venntilaton!! Detta har resulterat att vi har haft mögel i taket i badrummet, när man duschat har brandlarmet gått av vatten ångan. Så ni kan ju tänka er hur fuktigt det har varit. Och förmodligen har detta bidragit till att våran nya vägg tappet har lossnat och så har det blivit ett hål i den och pluss att dom har lagt en skarv där vi står och duschar! Tydligen ska man INTE GÖRA DET, men han har gjort det. Så nu efter MÅNGA samtal för att få hit dom och kolla så är det konstanterat att vi har en ny vattenskada!!!! Vem fan ska betala den???? Är det jag Eller vem är det???? Ska ett badrum hålla endast 5-6 år eller???? Tillsaken hör att jag har inte kvar något kvitto på det jag betalade firman som gjorde det. MEN jag vet vad han hette han som gjorde det och viklen firma han jobbade åt! Men räcker det???? Jag känner mig bara jävla SKIT tröt på att det ALLTID SKA vara något som kostar pengar och att man ska bråka och slåss och måsta vara otrevlig för att få sin rätt.........

Jag anser själv att jag ska inte betala ETT JÄVLA skit för detta!!! DEt är fel gjort från första början och dessutom har vi inte haft ventilation som säker har bidragit till detta. Vi har gjort allt somvi är skylldiga tycker jag. Vi har sakt till om venntilation många gånger, och det tog flera år innan dom kom och kollade ordentligt.

Jag har lejt en riktig handverkar till mitt bad rum och litar då på att det ska vara rätt!!! Ska jag verkligen måsta lägga mer pengar på detta????   

Av Isabella - 28 september 2010 21:40

Hola mi amigo! Ja det är väl ungeför vad som fasnade i mitt tjock huvud idag   

Nä jag bara skojade, jag har lärt mig att räkan och så har vi gått igenm alfabetet och olika regler för hur olika saker låter. Tror jag fattade allt faktiskt. Så nu har jag lite läxa att se fram i mot som jag ska ta tag i direk i morgon bitti när min hjärna har vilar och jag är pigg och fräch. Kvällen har som sakt flyti på riktigt bra och just nu sitter både jag och dottra med en dator i knäet på varsin soffa och bara myser.   

Imorgon kommer det karl besök till mig TIDIGT på morgonen så i morgon blir det inget naken springande i  ottan...hihihi

Dom ska kolla på vårat bad rum, jag väljer att inte kommentera det ju nu för jag blir bara förbannad om jag ska tänka på hur jag tror det kommer att sluta!!!

ÅÅÅ nu började jag tänka igen....bort bort tanke bort....  

Nä nu mina vänner blir det sängen och så hörs vi en anna dag eller i morgon.

God natt och sov gott    

Av Isabella - 28 september 2010 14:27

Ja då har mer än halva dagen gått och jag har väl hunit med en del saker.

först kollade jag inte Blocket, hittade då en telefon. En likadan som jag hade och  den var billig. Ringde , men den var ju förståss SÅLD. Lessen som jag vart. Tänkte jag att...ja det är väl bara att räkna med en 1000-1500 då. Så jag klär på mig pratar med Mia att vi ska mötas i stan om 15 min. Går i en himmelens rask takt in ( tog mig exakt 14 min) så jag känner att jag hinner bli varm.   Direkt jag kommit fram ringen min mobil och då var det denna kille igen, ha nsäger då att mobilen finns tydligen kvar om jag vill köpa den.

ÅÅÅÅ så glad jag vart. Ibland ska man ha tur oxå. Därför kostar detta mig inte så hemskt mycke nu. Så ikväll är jag tillbka på banan igen. Träffade Mia käkade lunch och gick sedan en rask promis hem igen. Socker berondet håller ett starkt hantag om mig, tror nästan det är värre än rökningen. Jag känner mig hungrig nästan hela tiden??? Men jag ver ju att jag fikat och ätit så det är ju bara detta söt begär som skriker i mitt huvud.......   

-Men köp en godis bit, skräpmat, chips vad som helst så blir det bättre..jag vet att du är svag för mig......  

Men jag kämpar för att hålla imot. Just nu ser man hur många som helst som TRÄNAR OCH TRÄNAR  och som äter pulver hittan och dittan. Nästan som en hysteri, och även i mitt huvud är det hysteri. Men försöker att ta det lite lungt. Ska prommernera mer och skita i det goda och onyttiga.  Nu ska jag snart tvätta och sedan laga mat. Rebbe har träning idag och jag ska på min första spanska kurs idag...spännande    Nä men vi får ju höras sen ikväll när jag kommer hem. Ni får gärna lägge en komentar om hur ni tycker jag äter? Bra eller dåliga saker är välkommna.

Kram på er så syns vi snart. Bjuder på en rapatck mot mig själv


Av Isabella - 28 september 2010 14:17

9.00  En mjuk macka med pastej, en hård macka med pastej och en

              skål med frukt sallad.Te

10.30  En varm mcka med skinka/ost och en sallad. Ett glas cola 

                light.

14.00   Ett kycklinlår utan skinn en mindre klase vindrovor.

16.00   Kycklingsallad och en macka ett glas cola light

20.30   En halv påse popcorn

Av Isabella - 28 september 2010 08:03

Dagen har börjat med ett bråk med dottern!!!!    Man blir ju så himmla less....förra veckan vetju ni att jag klev upp och tvättade så hon kunde ha sin favotröja. Men inte idag. Jag fick tvätt tid kl 15. Detta innebär att hon kommer att måsta lämna sin bästa tröja hemma idag. Själv klrt hade hon tänkt lura mig....hahahah  

Hon har inte fattat att jag har faktiskt varit ung själv och jag vet hur hon tänker. Började med att jag SA att jag skulle tvätta den så den lämnade hon hemma.....

- Jo sa hon snäll utan tjafs.

Så sprang hon runt i ett litet linne. Jag sa då till henne att hon måste ju ha en tjocktröja på sig för det är kallt nu. då började det. Hon hade ju tänkt ta denna tröja i smyg, medans jag ligger här i sängen...hahahaha den går jag inte på   Så jag sa att tröjan kan hon ta hit för den ska HON INTE TA. Då rasade hela världen och det var i gång......

Vem tror ni van???

 Inte hon iallfall ska ni veta.  Nu är kl just över åtta och jag ska fika frukost och sedan tamig en prommis till stan tror jag och kolla in en mobil!!! Ja ni hörde rätt men säg ingenting.....   

Av Isabella - 28 september 2010 07:05

  

     

Visst är den vacker flugsvampen

   

Rödare än detta kommer den aldrig att bli

   

   

    

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards