Jag kan allt

Alla inlägg den 9 september 2010

Av Isabella - 9 september 2010 17:08

Nu har jag tänkt på en sak en stund. Pratade om detta för mig vän Mia idag och skrattde så hon höll på att dö. Därför har jag bestämt mig nu för att bjuda lite på mig själv.   

Så nu är det så här, att vi kvinnor har ju mens en gång i månade. Olika saker kan man ju få i sammband med detta. Arga, sura ,pms,ont i magen, dålig mage, en del ingenting, och det finns säker en massa mer saker man kan få i samband med detta . Men iallafall så för mig har det kommit något konstig. Jag vet inte om jag har berättade detta för er man jag har ju sterilliserat mig för två år sen. Innan det så hade jag nog inga större besvär av mensen, men nu har det upp kommit något konstigt......  

Jag får prutt fitta........ kanske inte det bästa ordet men jag kan  inte komma på något bättre. Alla som har varit med om samlag vet ju att i vissa ställnignar så kan det ibland komma in för mycke luft och detta resulterar ju i en prutt när killen trycker på lite extra. Och det resulterar i en rejäl prutt ur musen. Så nu när jag ska ha mens får jag prutt fitta utan att jag har samlag. Från ingenstans kan min mus prutta högt och konstig. Och problemet att den kommer som bara utan förvarning nästan. Saken är att man kan ju inte avgöra som åskadare om det är en fitt prutt eller en vanlig prutt. Har hört mig för lite och det finns visst fler kvinnor som har samma som jag, kanske inte är så ovanligt men hemskt konstig. Jag och min vän kom in på detta när jag berättade för henna att jag nu för några nätter sen ( när jag jobbade) skulle böja mig ner så kom det ju en sådan stor prutt. Rakt ut i det knäpp tysta rummet vi var i...!! Vi är ju alltid två, så ni kan ju tänka er hur jävla pinsammt det blev. Dessutom sa jag ju inte ...nej nej nej det var inte riktig prutt utan en fitt prutt!!! Så jag försökte ursäkta mig och min arbetskollega satt säkert och tänkte att jag inte var riktigt frisk. OCH så väntade hon säkert på att det skulle börja lukta illa. Men det gör det inte av fitt pruttar.....pinsamt men sant.... me not like fitt pruttar.....hihihihhi

  


Av Isabella - 9 september 2010 16:25

Ja det är det man får göra hela tiden. Har nu averkat alla punkter på veckanslista förutom spanska i två timmar per dag. Kanske jag tog i lite eller så inte. Men jag läste faktist två timmar i natt när jag jobbade. Har lärt mig något iallafall. Ni kanske vill ha lite smak prov....  

encantado de verte  - trevligt att träffas

lo mismo digo - tack dessamma

estoy bien - jag mår bra

nos vemos - vi ses

perdone, no entiendo - ursäkta jag förstår inte

perdone,me puede ayudar - ursäkta kan ni hjälpa mig

que tal - hur mår ni

usted - ni

yo- jag

de don de - varifrån


Visst är jag duktig.....hahahahha. Ja jag har inte sovit mer än tre timmar idan när jag kom hem för jag ville fara och äta lunch med en vän. Så han jag oxå tvärr träna idag oxå. Kände inte alls för det och hade tänkt dra på det tills i morgon, MEN jag slog mig själv i skallen och sa till mig på skarpen....  

Nu jäklar far du och tränar din lata skit!!!! Du behöver det !!!! Inga ursäkter. Känndes som jag skulle få en hjärtinfarkt först, kännde mig trött hungrig och slö. Men så fort jag börjat på löpbandet så känndesd et mycke bättre. Så nu efter en super dag på stan och med ett gott sällskap har man landat hemma med ett bakprojek. Blir det bra ska ni få receptet och kort på verket. Idg väntar jag oxå hem Micke. Har köpte en lite blomma med ett meddelande från jag och Becca. Ska gå och lägga mig tidigt idag. Han kommer nog att väcka mig när han kommer hem. Men innan det vill jag att han ska se blomman och få smaka den Otroligt goda kaka och sedan komma till sängen....hihihih   

Nä nu hörs vi sen, nu ska jag åter gå till mitt underverk som jag håller på att skapa....  

Av Isabella - 9 september 2010 07:44

3 ägg

4½ dl socker

225 g margarin (smällt)

6 dl vetemjöl

1½ msk bakpulver

1 msk vanilíjsocker

4 msk kako

2 dl coca cola


Glasyren:

100 g margarin (smällt)

5 dl florsocker

4 msk coca cola

1 msk vanilijesocker


Gör så här.

Slå på ungen.

Vispa ihop ägg och socker poröst i en stor bunke. Smällt smöret.

Ta en mindre bunke och blanda ihop mjöl,bakpulver,vanilijesocker och kakao.

Häll sedan ner först smöret i ägg smeten, sedan mjölblandnigen och till sisst coca colan. Men var försiktigt så det inte kummar över. Häll ner lite åt gången.

Smörj en långpanna och häll ner smeten. Sedan grädda den i ugnen ca 15 min.

Medans den gräddas gör man glasyren. Ta ut kakan efter 15 min och bred på glasyren och sedan in i ugnen igen ca 5-10 min. Glasyren ska som bränna fast i kakan. sedan är den klar.   

  

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards