Jag kan allt

Alla inlägg den 23 september 2010

Av Isabella - 23 september 2010 13:11

5 dl mjölk

50 g jäst

50 g smällt margarin

2 tsk salt

2 msk socker

12-13 dl mjöl

 

Sätt på ungnen. Värm jölken tills den är finger varm och blanda i jästen, och rör om. Smällt smöret och häll ner i mjölken. Blanda sedan i resten och rör ihop till en deg.

Dela sedan degen i 16 lika stora bitar. Gör bollar och platta till dom lite och lägg på ett bakplåts papper.

Pensla med ägg innan du gräddar. Dom ska bli gyllen bruna. Ca 15-20 min.

Klara.....

Av Isabella - 23 september 2010 10:02

Japp nu har jag inhadlat dagens saker till min meny.   


Förrätt

Parma rullar med mysktisk fyllning och vitlöksbröd

 

Varmrätt

Talian stallion fylld fläskfile med färskrostad potatis med basillika smak. En god sallad till

 

Efterrätt

Hemma gjorda rån skålar medhemma gjord Tobleroneglass.

 

Matlagningen börjar  NU!!!!!  

Av Isabella - 23 september 2010 07:28

Ja ha då har man vaknat i ottan igen för att göra sin dotter glad. Då undrar ni säkert hur hon kan bli glad över det? Om ej så får ni veta det en då nu. Jo för jag har tvättat hennes älsklings tröja så hon kan ha den på sig idag. Så jag började tvätta kl 6 så den ska hinna torka tills kl 8.   

Dagen som kommer idag har jag kanska lite koll på. Vad jag vet så har jag lovat min vän Anette att bjuda henne på en brak middag och hon torkar mina förnster. Så idag ska jag försöka göra en "Halv åtta oss mig" här hemma. Med förrätt, varmrätt och efterrätt. Pluss att lite hocky kommer väl att visas på tv.   

Tror jag ska baka något roligt oxå kanske om jag hinner. Ska nu gå ut på nätet och kolla in vad jag ska laga så kommer jag tillbaka med menyn.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards