Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

Lördagsgodis

Av Isabella - 22 oktober 2011 20:34

Det är till för både stora och små. Idag är det lördag och jag har hunnit en hel del trots att jag sovit poå dagen.

Kom hem och fikade färska frallor med SUPER pålägg som vi köpte igår   

Rökt nötrulle och permesan salami i hjärtform. VA... låter inte det super?

Sedan begav jag mig till sängen och somnade som en klubbad säl. Vaknade med ett ryck när Micke for ut och fiskade. Klev upp klädde mig och cyklade till moder. Hon är ju i utlandet och jag har ju lovat att vattna, ta in post,betala räkningar och se till att Ove har det bra på avlastningen och fixa hans tvätt. Så nu är det ju så att det här med blommor är inte min starka sida. Men det jag har lyckast med är att jag var till Ove i onsdags i en timme och tog hem tvätt som jag tvättat. DEt jag misslyckades med är blommorna. Tror jag råkat döda två stycken. Har jag tur kanske en reser sig, men jag tror inte det   Vattande dom alla och packade ihop nya kläder till Ove. Tog cykeln och mot "kortids". Men mellanlandade på hemmansgatan och våldgästade lilla söta Moa i hennes nya lya. Men så fina tapeter hon hade i hallen. Små gröna löv. Vart som super mysigt på något sätt. Vi snick snackade en liten tvärris och sedan drog jag mig mot Ove.

Han vart då SÅ glad att jag komme och vi pratade och såg på tv i 1½ timme. Sedan hem laga mat. Bakpotatis med räksöra och skinkröra. Allså vad gått det vart    Vi var oxå och hämtade Rebbe på fotbollen och efter det åkte vi in på ica Moröbacke. För att inhandla "lördagsgodis" DEt magiska och otroligt goda! Vi i Lindgren familjen har försöka att hålla igen denna vecka med sådant. Har gått super. Så idag vart det extra gått. Nu på jobbet igen och SKA PLUGGA SNART!

Sov gott nu alla vänner så syns vi i morgon.  

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards