Jag kan allt

Alla inlägg den 31 juli 2012

Av Isabella - 31 juli 2012 08:28

Tjena god morgon läsare!

Tisdag här och jag vaknar med en huvudvärk. Vet nite rikigt om detta beror på det kvava vädret eller om detta beroe på att min sömn är dåligt nu förtiden.

I helgen har jag konstaterat att jag misshandlar min egen kropp något så fruktansvärt. Den enda kroppen jag har. Den enda kroppen jag kommer att få....få ju ingen ny precis!   

Nu är det dag att börja ta hand om sin kropp. Nu menar jag inte att man ska banta och grejor utan jag menar, sömn och mat. Vad man stoppar i sig för skit ibland och detta sovande jag har kämpat med länge. Nu är det ju så att jag har ett natt jobb och kan väl inte gör så mycke åt det, men jag måste försöka få till ett fungerande schema på mitt sovand.

Jag vet nu att det finns människor som säger så här:

-Ja men du måste ju sova och inte göra allt annat.

Jo ni har så himmla rätt, men när det finns tusen saker att göra (som måstet göra) så även om jag skiter i det praktiskt så snurrar tankarna och man kan inte sova pgr av att man VET att det finn saker att ta i tu med. Men även detta kommer att bli bättre snart.

I helgen fick jag den insikten jag tror jag behövde och nu måste jag börja tänka på mig själv och min enda kropp.

   

Tänk om man fick vara en katt. Bara glida runt sova, äta och skita!

Idag kommer jag att flytta det sissta i mammas lägenhet(föråddet), det kommer att  gå bara fint och fort tror jag.

Sedan är det bara kvar att hjälpa mamma att packa upp sakerna i lägenheten och sedan hämta hennes nya säng och soffa! SEDAN ÄR DET KLART!!!!   

Detta kommer jag att genomföra denna vecka och på LÖRDAGS kväll SKA det vara klart ALLT!!!

Nästa vecka blir det tre dagar jobb och sedan kommer min SEMESTER, min BROR och min vila!!

Helvetet vad jag längtar nu....Igår satt vi och planerad vad vi skulle äta dagarna dom var här. Man vill ju bjuda på lite olika saker. Dom kommer att få smaka älg, ren, thai och självklart surströming   

Vi kommer att visa Storforsen, Lycksele djurpark, Innansjön, mini golf, hockye, gokart och en massa grillning i naturen hoppas jag på.

Jag kommer även att fixa en fest med alla våra vänner......... detta kommer att bli den bästa sommaren EVER!!

 

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards