Jag kan allt

Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Isabella - 11 juli 2012 23:45

Ja det är det som är frågan?

Hela veckan har jag bara klagat och surat. Så idag som en ängel från himmel kommde det ett meddelande, att vi fick en tid att flyga Luft Ballong nu i kväll om vi ville. Men jag jobbar ju så det skulle inte ha hunnits med och så skulle man flyga från Lövånger. Vi har ingen bil just nu för den har jag idag lämnat in på lite lackning.

Så det gick ju inte,MEN vi fick en ny tid på lördag kväll....sååå vänner äntligen efter många månader väntan ska vi upp upp upp i luften och flyga   

Jag gav ju Micke denna pressent när han fyllde 40 och nu får vi äntligen göra det. Men jag vet ju nu så här i efter hand att han har VÄLDIGT blanda känslor för detta. Han är nämligen höjd rädd. Eller rättare sakt har blivit kanske?!

Själv har jag varit jävligt kaxig fram till nu idag.

Känner mig inte alls så himmla kaxig just nu , men det är bara att härda ut   

Tror säker när vi landat att det kommer att kännas FANTASTISKT!

 

Så ni kommer säker att få bilder efter helgen.

Jag kommer även att inleda helgen med lite fest och middag med två gammla kompisar. Mycke trevligt att gå ut bara tjejor och snacka skit.

 

Sedan har dagen kommit jag har väntat på...  

Rebecca kommer hem på Söndag och jag längtar verkligen efter henne nu. Tror vi ska försöka hitta på något mysigt så hon känner sig välkommen och saknad.


Av Isabella - 11 juli 2012 23:21

Nu allla Langos älskar har jag fått tag i ett LANGOS recept!


25 g jäst

3 dl ljumet vatten

1 stor kok potatis (mosad)

1 tsk salt

ca 7 dl mjöl

1 dl mjöl (till utbakning)

Olja för fritering.


Börja med att röra ut jästen i den ljumna vattnet.

Ta den mosade potatisen och blanda i vattnet.

Sedan salta och blande och knåda ner mjölet. Det ska bli en ganska slät och kletig deg.

Låt degen jäsa under duk i 30-40 min

Ta upp degen på ett mjöla bord och dela klumpen i ca 12 klumpar.

Kavla ut klumpen som en triangel på ca 10x 17 cm.

När alla bitar är gjord lägg som på ett mjölat bakplåtspapper pch låt dom jäsa i ca 10 min till.

Hetta upp oljan i en ordentlig panna och prova gärna med en lite bit för att se att oljan är het.

Sedan friterar du bara bröden en och en, några minuter på varje sida. tills dom är gyllenbruna.


Fyllning: Vad du vill själv men jag tycker att skink langos är den bästa.

Grädd fil med en pressad vitlöksklyfta och salt och lite peppar.

Hackad rödlök

Riven ost

Låt bara fantasin flöda!

Prova det var nite alls svårt.

 



Av Isabella - 11 juli 2012 11:57

Tjen...

Nu så hår efter 34 årigt liv har jag förstått att livet inte alltid är rättvis och logiskt. Men idag undrade jag hur man tänkte.

Min mor ska flytta till en minre lägenhet inom Skebo. Hon bor i dag i Skebo oxå. Vi har skrivit kontrakt från den 1 aug. När vi var på visning så berättade hon som visade lägenheten att man kunnde ta den från och med den 1 juli om man ville. Men efter som min mor endast har en gansk låg pension att leva på tog vi den från den 1 aug så hon inte skulle få dubbla hyror och det var ok för Skebo och dom gammla hyresgästerna. Med lite eftertanke nu så förstår jag och min mor att det kommer att bli rätt stressigt att flytta allt på samma dag, så igår ringde jag till Skebo och frågade hur man kunde göra och om man kunde få nyklarna en vecka tidigare. Tillsaken hör att jag vet att lägenheten är tom redan och genom att dom tidigare ägarna ville bli av med en hyra så täkte jag att om vi får ta den från nästa veckan kan vi betala en halv hyra till dom så dom får tillbaka lite pengar. Kvinnan i telefonen förslog själv detta nu och sa att hon skulle ringa och kolla med dom om dom ville ha tillbaka lite pengar och att vi kunde få nyklarna lite tidigar.

Hon ringde upp idag!!

Men nääääää det skulle inte gå för att Skebo rekomenderar inte att man gör så när dom gammla har kontrakt till den sista juli???

VA??

FÖR det första var det hon som föreslog det, och för det andra så hade hon inte ens ringt till dom gammla ägarn??

Jag lovar att dom skulle nog bli glad att få igen lite pengar på hyran som dom inte änns utnuttjar!!

Förbaskade feg tant!!!  

Vi får allså INTE hämta nyklarna förrän den 1 aug och vi ska hinna flytta ut, städa och besikta lägenheten till kl 12 den 1 aug+???


PÅ 4 TIMMAR ALLT DETTA!

Det går inte ihop på något sätt lill gumman!! Jag fattar om det hade varit så att folk bodde i lägenheten fram till den sista juli. Självklart hade vi fått vänta då, MEN nu har ju dom förra ägarna UTALAT att vi kunnde få ta den före i utbyte mot pengar.....VAD ÄR PROBLEMET???

Nu ska jag och moder göra detta och det är tillräckligt rörit för en som har alzaimers med en förändring. Sedan är det ju så att jag jobbar oxå....

NÄÄ fegis tant (som är vikarie för ordinarie) som inte VÅGAR ringa och fråga änns!!

Men som sakt ,livet ska inte alltid flyta på...lite jävla uppför ska man ha oxå!

 



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards