Jag kan allt

Alla inlägg den 20 juli 2012

Av Isabella - 20 juli 2012 02:55

Nu är den sissta natten på gång och om några timmar få jag fara hem och vara hemma i hela 7 nätter!!

Det tar på gammel kroppen att gå 5 nätter irad.  Men i veckan har jag ändå haft tur att få börja kl 2 , två dagar i rad så jag har sovit mellan 21-1 . Det är ju nästan en halv natt och till råga på allt så har jag sovit himmelens bra på dagarna oxå. Idag har jag stressat när jag vaknade.

Hemma såg det ut som en bomb var släppt oh vi behövde handla och jag skullef ixa en pressent till Rebeccas kusin och jag skulle helst ha maten klar 16.00 och jag vaknade 14.10 !   

Rafsade på mig kläderna, pressade Rebecca på maträtter ,så vi upprättade en matlista för två veckor, skrev ner vad som behövdes handla, tog med mig pant burkar och väskor och drog till stan. Handla pressenten, drog till Coop   

Vi den här tiden var klockan just före fyra. När jag gick där och kryssade på min lista så ringer telefonen.

-Hej Isabella det är Carola ???!!

Jag tänker att ska jag verkligen veta vem det här är?

Och så slår det mig att ,ja men gud förbaskat!! Jag hade ju lovat en på köp och sälj siderna att få köpa en talltik av mig och hon skulle ju komma kl 15!!   JÄVLAR!!! Jag ber om  ursäkt och säger att jag kommer OMG!

Jag lämnar korgen och allt som det är och springer ut ur Coop. Hem gärnet och ber än en gång om ursäkt. Ger henne tallriken och försöker VÄGRA ta i mot 20 kr jag sakt jag ville ha för tallriken. Men hon innsisterar och lägger två små guld pengar på min sol stol. Jag tackr för mig och skyndar tillbaka till Coop. Min handlings korg väntar så snäll på mig och jag inser att laga någon middag blir det inte frågan om.

Jag köper rostbiff och potatissallas till middag. Skyndar hem packar in varorna, kör bort bilen. In Snabb plockar bort i  lägenheten och klockan är nu prick fyra. Micke kommer in genom dörren och jag har just gjort allt klart och middagen plockas fram.... BRA JOBBAT ISABELLA!! JAG FIXADE ALLT! 

Efter middagen lugnar allt ner sig och vi åker till Jörgen och grattar Jennifer (Rebeccas kusin) på hennes födelsedag.

Sedan hem igen och slö titta på tv och vid 21 gick jag och la mig för att kliva upp efter 1.15 och nu på jobbet...

Förbaskat vad skönt det ska bli med ledigt nu i sju dagar!


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards