Jag kan allt

Alla inlägg den 25 december 2009

Av Isabella - 25 december 2009 22:47

Idag sov vi kanska länge, nästan till 10.30 så vi fikade rätt sent. Efter fikat komme min vän Camilla förbi en tvässis och vi satt och snackade en stund, det var roligt tcker jag. Efter det hade ju då Micke fått försig att vi skulle gå broarna runt...fy vad jobbigt det lät då, och förbannat kallt var det ju uta oxå. Men i ärlighetens namn så behöver jag det och man har ju an inte gjort annat än ätit så det var nog behövligt. Så vi klädde på oss oredentligt och sedan gick vi. Men det vart lite längre än vad vi trodde, för vi var tvungna att gå igenom stan för det var inte plogat broarnarunt turen hela. Bra tänkt jag för då kan jag gå inte på Ica i stan och köpa sås till maten vi skulle äta.... men nä ..när vi komme dit så hade dom inte öppet...  

Så när vi komme till a-torp igen så var det bara att fortsätta till coop. Så det vart en lång tur idag. Men det var skönt vi var ute i 2 timmar och gick. Seadn hände det inte så mycket. Jag lagade mat och vi åt och sedan så vi en film i sängen...mysigt... och jag lyckades somna en stund. Och det var ju bra för nu sitter jag på jobbet. För jag jobbar inatt.

Imorgon blir det till Mickes mormor i Burträska.

Kram kram på er alla

Av Isabella - 25 december 2009 22:06

Ja så har nu denna berömda julafton varit 2009. Men vad ska man säga. Vi var ju då i en kvartersgår på Moirannagatan. Och vi var hela 17 st i denna lokal. Det var varmt kan man säga. Tur man är rökare en sådan gång, så man får gå ut och ta friskluft...hhihihihih  Ja i allafall så började morgon med att Rebecca sov OTROLIGT LÄNGE. jälv klev jag upp vid sju och la mig framför tv och så lite Varuhuset tills mina andra i familjen komme vid 10 tiden. Då var det så klart att vi vart Tvungen att öppna en julklapp var så där på morgonen. Micke fcik öppna den från Rebecca för den var så stor och ömtäligt, och Rebecca fick öppna den den störrsta hon fick så vi slapp dra med oss den en, och jag fick öppna den jag skulle få av Rebecca bara för attjag skulle få öppna någon. Och vad fick vi då ???  

Jo Micke fick ett skåp hon hade gjort på slöjden som var ganska stor och fint, Rebecca fick ju då en tv till itt rum som vi satte upp på väggen, och jag fick en ljusstake som hon gjort på slöjden. Mycket trevligt. Vi fikade och jag tvättade. Sedan var det bara att förbereda allt vi skulle ha med oss och vid två for vi.

Jag orkar inte skriva om hela förloppet på julfaton för alla vet ju hur fan det får till. Kalle, mat, fika, jultomte, fika, godis ,dricka, frukt och ni vet.....mätt mätt mätt......  

Men i det stora hela få var den en mycket bra kväll och vi hade det jätte trevligt. Och till det bästa.

Som ni inte kanske vet så hade jag och Micke först kommit överäns om att vi inte skulle ge varandara, sen vart det en sybolisk grej och sen vet e fan hur det var men som vanligt så överträffade han mig. Till han hade jag köpt sockar med värme i tårna, och en gjutjärn stekpanna. Vilka jävla skit grejor.... känner ig hel dum.

Iallfall så av han fick jag nu en halvdagstur i ett HUNDSPANN med fika och för tre...!!!!!!!!!!!!    Allså vad håller han på med....... Jag blir bara stum. Sedan till råga på allt så har ah nskrivit något på kuvertet på spanska.

Så när jag komme hem så översatte jag det och det stod. Jag älskar dig av hela mitt hjärta..... min kille va.  

Och inte nog med det så fick jag en rolig recept bok av han som han oxå hade skrivit i. Och där stod det ( nu kan jag inte ordan grant men typ så här) . Jag vill ge dig allt , men livet vill jag dela med dig, jag älskar dig jätte mycke. VA VA VA

Och vad komme jag me..... en stekpanna och ett par sockar...???? Dålig fru han har. Nä men han är helt otrolig när det gäller att överaska. nu kommer det lite bilder från julen.         

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards