Jag kan allt

Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Isabella - 10 mars 2011 20:55

Hej hopp nu ska jag för TREDJE gången  berätta en histoia för er. Jag har två dagar i rad skrivit den och när jag ska lägga upp den så har internet bryts så allt har försvunnit......   

Förbannat irriterande men sånt är ju livet. Men nu gör jag ett tredje försök.


Allt började igår på morgonen. Jag vaknade och kännde att jag ville göra något. Även Micke ville göra något, men kanske vi inte ville riktigt samma sak. Jag ville träffa folk eller bjuda över folk, problemet är bara att alla jobbar. Så vi gick på Micks förslag. Vi skulle gå ute i skogen. Men lite motion dör man väl inte av. Så jag klädde på mig full mundering, fö jag hade då inte tänkt frysa.   

Turen började ju PERFEKT. Jag hann inte mer än sätta mig i bilen så kände jag att mussi muttan var kissnödig. Men jag tänkte att jag kan nog hålla mig. Vi hade kommit överens om att vi skulle gå uppe vid Vitberget. Väl framme med kameran i höggsta hugg började vi gå. Men vi gick inte så lungt innan jag förstod att jag blir tvungen att kissa ute i skit skogen. För vi som är tjejor vet  ju att kissa ute i det fria är inte helt lätt och då inte när man har full mundering. Men nöden har ju ingen lag så jag var tvungen.Jag  letade upp en skymd plat och pakerade min mussi mura och gjorde det jag skulle. Sedan gick vi vidare. Vi kom under form med att vi var tvungna att gå på ställen där det var upptrampt eller packat för annars så gick vi igenom. Fö er som inte har varit på vit berget så kan jag berätta att det finns hur många stigar och skidspår som helst. Och vi tog det första bästa skidspår. Självklart gick vi inte på spåret utan vi gick så långt ute i kanten som möljigt så vi inte skulle förstöra för dom duktiga åkana. Vi upptäce oxå att det gick en massa små upptrampade sitigar in i skogen så vi gick på dom så mycke som möjligt för att vi ville se om vi hittade lite djur att fota. Solen lys och det var faktiskt jätte skönt. Vi träfade en massa skidåkare som log och hälsade artigt. Jag tycker att människor som ler mot än är verkligen trevligt, man blir som glad i hela koppen. Efter en timme börjar vi vända tillbaka mot bilen. Glad som man var av hela stämningen så kom vi ut på ett skid spår. Vi går på sidan ( nästan i djupsnön) av det 5 meter breda upp ploggade spåret. Jag ser framför mig att det kommer en åkare. En gubbe som ser verkligen ansträng ut. Jag börjar flina upp mig och tänker först för mig själv att jag kanske ska hejja på han, han verkar så otroligt duktig. I sissta sekund just innan jag är på väg att säga hej med den gulligaste och snällaste röst jag har så säger gubben:


- Ja det här är ju egentligen ett SKIDSPÅR INTE ett promenad spår!

  

Va!! För fan gubb jävel!! Var du tvungen tillrätta vissa två stycken som går på sidan om spåret!!! Om vi hade gått på spåret och förstört så fattar jag att han skulle vilja påpeka det, men nej........

Så jaghoppas för ditt bästa att du inte går på vägen som är till för bilar och inte sura gubbar. För skulle jag se dig så skulle jag tillrättavisa dig DIREKT bara för att   

Ganska löjligt av mig och varför bryr jag mig änns men jag hatar verkligen människor som ska tillrättavisa andra människor på löjliga gejor bara för att.

  

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards