Jag kan allt

Alla inlägg den 29 mars 2011

Av Isabella - 29 mars 2011 20:59

Plötsligt så händer det. Det jag trodde inte skulle hända....

Nä jag har inte vunnit på triss, utan jag har fått svar av ett företag.

För att göra denna historia så kort som möjligt så förklaar jag så här.

Som ni alla vet har jag ju en bror som är förståndshandikappad och nuförtiden så är det jag som måste sköta hans räkningar och vissa saker när min mor inte orkar längre. Så i allafall så i förrgår så var han till mig och skulle betala räkningarna och jag upp- täcker två räkningar på ett typ av plåsterabodemang. Förra månade fick oxå plåster och dom kostade honom 100:-

Jag bad då mamma att ringa och säga upp detta abodemang, men tydligen har det inte funkat så bra, för denna månad hade han fått två paket till med dom där plåsterna på 437 kr/st    

Så ni vet är det inte vanliga plåster utan det kan vara mot vikt och olika grejor, typ som nikotinplåster. Alla säljare som ringer Rolf fattar ju DIREKT  att denna kille kan vi lura.

Iallfall så blir jag sur när jag ser detta och tar och ringer företaget. Pratar med kundtjänst och förklarar och frågar varför han fått dom här när vi pratat med dom förra månade? Den lilla pojken ber om ursäkt men han säger att jag måste gå genom hans chef. Jag hettar till och säger ,okej det gör jag men om ni ringer han en gång till då anmäler jag er! För att ni ska veta så har Rolf haft med dom att göra förr oxå. Och då har arbetskamrater hjälpt han att säga upp det. Men jag sätter mig ner och skriver ett brev till denna chef som ser ut så här:

Hej mitt namn är Isabella Lindgren. Jag skriver till dig på uppdrag av min bror Rolf Lindgen pgr av att han är förståndshandikapad och autistisk.
Era säljare har ringt till han och fått han att ta abodemang. Jag förstår mycke väl att ni inte kan veta hans bakrund och hur han har det, men han är arbetslös och har knappt pengar till mat. Vi anhöriga har fått ställa upp i flera månder för att få det att gå ihop för han. Förra månade fick han två packet från er på en summa av 49: st. Min mor ringde då till er och pratade med eran kundtjänst om detta och ni lovade att avsluta detta abodemang. Denna månad när jag skulle hjälpa han att betala räkningarna så har han fått två till paket av er med summa 437:- st . Jag har då ringt till er kundtjäns igen och pratat med en kille om detta. Han säger då till mig att jag måste gå genom er om detta fall. Min önskan vore att han får skicka tillbaka dom här pakenten som han inte har öppnat och att vi kan avsluta detta nu, för det finns inte möjlighet till att han kan betala detta. Sedan hoppas jag att ni kan radera han från era papper och jag skulle vara mycket tacksam om ni inte ringer han igen. Han har inte möjlighetan att avböja från era säljare när dom ringer. Sedan tycker jag väl att som säljar som jag själv har varit ,säljer man inte på saker till en människa som man kan höra att han inte är fullt normal. Min bror hör man på att han inte alls är normal i tal. Till råga på allt så har han tydligen haft med er att göra förut och han har haft arbetskompisar att säga upp detta. Detta känns verkligen olyckligt och jag hoppas att vi kan avsluta detta med hjälp av er.
Vore tacksam för svar hur vi ska lösa detta.
MVH Isabella Lindgren Rolf lilla syster

Och tror det eller ej jag fick svar redan idag. Det var inga problem, jag fick skicka tillbaka plåsterna och han skulle försöka se till att dom raderade Rolf ur deras register......   

Fortfarande finns det männskliga människor som inte bara tänker på sig själva eller på företaget.


Av Isabella - 29 mars 2011 20:46

 Hej läsare. Nu har jag fixat B-bilden. Och bara för att ni fått vänta så kommer det två bilder.

 

BRÖDER


  


BASSEN

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards