Jag kan allt

Alla inlägg under mars 2011

Av Isabella - 16 mars 2011 06:39

Dagen har börjat med att man jobbar. Känns bra och snart får man åka hem till den STORA sängen och lägga igen dom små grå-gröna ögonen.   

Har i natt funderat lite på hur jag ska göra denna blogg lite roliga. Tror jag ska börja med något som heter "veckan bild"    

Jag hade tänkt mig något med denna stil. Jag ska averka alla alfabetets bokstäver. Från a till ö så att första veckan ska det vara en bild med förbindelsen a i, och så vidare. Så allså skulle detta ta ganska precis 28 veckor.

Så jag tror jag börjar redan denna vecka. Jag kommer att pressentera den nya bilden varje söndag. Så nu får ni vänta med späning tills på söndag.   


Av Isabella - 16 mars 2011 01:27

Med föregåndes inlägg så upptäcker jag att en av mina kategorier har försvunnit!!!!!   

Min mat kategori......

Jag som hade så många goda recept där......

SUR ÄR JAG NU !!!! 

Av Isabella - 16 mars 2011 01:09

2-3 fläskfiler

salt, peppar


Dressing:

1 gul lök hackad

2 vitlöksklyftor

25 g soltorkade tomater i olja

1 näve färsk basillika

1 dl olivolja

½ dl balsamico (balsamvinäge)

1 tsl salt

svartpappar.


Gör så här: Bryn filen först i en panna så den får  lite färg. Salta den och peppra den och lägg den sedan i ugnen på ca 175 grade i ca 30 min. För att få en saftig file så kolla med en tremometer nä den är färdig. Köttet ska vara 65-66 gader innuti då är det klart.

Medans gör du iordningen dressingen.

Hacka löken, vitlöken och tomaterna smått. Blanda ihop allt i en stor bunke.

När köttet är klart ta ut det, och kät det kallna lite i folie. Efter en stund skär du filen i fina skivor och lägger ner dom i dressingen. Ställ in i kylen och låt vila helst 12 timmar.

Allså kan man förbereda detta dagen innan.

Man servear köttet kallt!

Man kan även byta ut filen mot kyckling om man vill.

Servera gärna med kötter med varm sås och varmt tillbehör....

Den är super god

  

Av Isabella - 15 mars 2011 23:36

Hej hopp min vänne. Just nu ligger det lite lite stilla med bloggandet. Kanske för att jag ha INTE så hemskt mycke att säga eller skriva.

DEt händer ingenting just nu och allt känns bara som en ända stor jävla vardag!

Om man så vara lite drastisk   

Idag har det vait en "upptagen dag" . Började med att jag kom hem la mig i ca 20 min, sedan iväg till Innansjön och innan vi var klaa där så var klockan 12 när vi kom hem igen.    Fösökte ta mig lite lunch, men jag mådde INTE  så bra så det var inte många tuggor. La mig igen ca 20 min innan jag var tvungen att fara till en möte på geiratriken. Jag går ju nu någn typ av kurs för oss som har anhöiga med Alzaimer. Nyttiget och behövligt. Så jag kännde verkligen att jag var TVUNGEN att fara. Men med nästan ingen mat i magen och Jävligt trött så var det lite motiget, men jag fort och jag ångrar det INTE. Väl hemma igen typ kl 15.30 stupade jag i sängen.    Jag kan säga att det tog nog inte många sekunder innan jag somande. Sedan sov jag ända fram till kl 20 när både Micke och Rebbe väclte mig i omgångar. känndes som jag skulle kunna sova hur länge som helst. Klev upp och iväg igen mot jobbet. Och här är jag nu.

Jag kan LOVA er att jag LÄNGTAR verkligen tills i morgon. VARFÖR???'

Jo för att jag ska sova SÅÅÅ MYCKE, och i morgon har jag INGET måste på schemat.....  Så kära vänner jag hoppas jag finnerenergi efter mina jobbar dagar . så jag kan kommamed något roligt till er.

God kväll

Av Isabella - 14 mars 2011 11:21

Hej hopp på er.

Helgen har passerat och den har väl varit ok. Lördagen blev en kanon dag. Jag klev ju upp tidigt för att hinna tvätta bort alla tvätt. Och när det var klart så var ju klockan bara 10 så då började vi packa ihop en matsäck och så begav vi oss upp till vitberget. Rebecca åkte slalom med en kompis och jag och Micke pluss Camilla satte oss ner och solade, gillade över öppen eld och hade det bara bra hela långa dagen. som vanligt hade jag med mig kameran, men vad fan hände. Jo det tog slut batteri!!!   Men hur besviken blir man då???

Jag som skulle få ta kort på Zebbe när dom skulle hoppa och ha lite uppvisning i backen. Men NÄÄÄ ingen stöm..... kan man säga att jag var oruttinerade eller hade jag otur? Bestämma själva. Så kort vart det inte. Backen stängde kl 15 och då begav vi oss hem för att slänga i oss lite rester från frdagskvällen. Skynda skynda för kl 16 spelade ju Saik på tv. Men hur det gick vet nog alla i det här laget. Men iallafall så var jag SÅ trött att  jag somnade flera gånger under kvällen. Så ,så slutade våran lördagkväll, i soffan med en vam filt.

SÖNDAG:

Vaknade med många tanka om hur vi skulle spendera dagen. Micke hade sina saker han ville göra och jag fick en lust att möblera om i sov rumme. Så att så vart det. Jag möbleade om och Micke stöd hjälpte mig   

På efter middagen vart det middag hos mor. Jag tog med mig maten och fort dit och lagade mat till dom. Trevligt och dom gillade det.


Av Isabella - 12 mars 2011 07:11

God morgon på er alla läsare   

Idag är det lördag och jag känner mig förväntanfull in för denna dag. Kanske inte för att det ska hända så hemskt mycke men solen skiner och man blir ju glad bara av det. Klockan är just över sju och jag har börjat tvätta. Rebbe och Micke sussa i sängarna och den tystan som råder här inne är härlig.

Middagen igår gick bara bra. Det var gott men kanske potatisen var lite väl kall.

Ni såg ju menyn, men jag bytte ut varmrätten mot kycklin filer och stekt potatis. Efterrätten var väl god men gud vad sockrig den var!!! Nästan i sötaste laget.

  

Jag gjode allt utom det där socker nätet. Jag ska erkänna att jag provade men lyckades inte få det helt. Så nätet gick bort. Och kanske den inte riktigt vart lika snygg som den på bilden   

Jag hade ju lova bilder, men jag glömmde ta kort medans jag lagade mat. Men jag ska lägga ut recept på kyklingen för den var jätte god.

Idag ska vi nu först tvätta och sedan blir det att klä på sig och bege sig till Vitbegsbacken eller VB som dom coola säger. Tydligen är det Vitbergsdagens dag, så tanken är att Rebecca ska åka skido och jag ska bara sola och njuta och ta med oss lite lunch och vara ute hela dagen.

Så nu är har jag inte tid mer er för jag måste förbereda för dagen .

Så vi hörs sen kram på er   


Av Isabella - 11 mars 2011 07:18

Förrätt : Fyllda parma rullar med frasiga parma sticks

Varmrätt: Fläskfile med balsamicodressing med gratäng

Efterrätt: Heaven and hell" chokladlasagne

 

Bilder kommer senare när maten lagas!  

Av Isabella - 11 mars 2011 06:26

God morgon på er alla.

Sitter nu på jobbet och väntar på att min lilla vådtagare ska fika klart. Idag är det fredag och vi ska ha lite middagfrämande. Men jag vet fortfarande inte riktigt vad jag ska bjuda på. Så istället för att sitta här och inte säga ett skit ska jag bege mig ut på det stora nätet och kolla in recept.

Vi hörs sen idag   

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards