Jag kan allt

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Isabella - 3 november 2009 15:12

Nu har jag fått brevet översatt och jag har skrivit ner det på ett papper med min handstil. Svårt att skriv när det är på ett annat språk, sen hade han skrivit bara med små bokstäver och jag vet inte om dom bara har små i spanskan? Har messat till han som har gjort det få se om det ska vara så. Idag har jag  varit och köpt ett brevpapper som jag ska kriva ner brevet på och ett kuvert. Har oxå lyckats köpa första julklappen till Rebecca. Men jag kan inte skriva vad det är för jag vet inte om hon är in och läser min blogg i bland. Nu ska jag fixa lite mat och snart kommer ju alla hem. Idag kommer sofforna som vi köpte på blocket i går.

Vi hörs sen kram på er.

 

Här är brevet på spanska.....

 

Hola
mi nombre es isabella y soi tu hija quien  diste en adopcion.
yo quiero empesar dicendo q esto es una de las cosas mejores y dificiles de las q yo e hecho,
antes de empesar a contar algo de mi,quiero que sepas que e tenido una buena vida en suecia,
y que mis papas adoptibos son muy buenos, solo puedo decir que estoi agradecida con tigo por
la vida q me diste al darme en adopcion. tambien quiero que sepas que tu siempre as estado
en mis penamientos desde desde el principio, siempre me e preguntado quien eres tu?
como seria tu roztro? y habeces me pregunto y sera que tenemos algun comun?
tambien me pregunto si sera que tengo hermanos? como son ellos? ahi tantas preguntas que
rodean min cabeza?q nose como escribirlas...
lo unico que puedo decir esque hoi vivo en una pequeña ciuda al norte de suecia
y que se llama skellefteå, yo tengo 31 años y la vida me dio una hija de 12 años
y un esposo de 37 años. te cuento que yo trabajo para
personas con dispacacitado,sabes mi sueño desde niña a sido conocerte
ese a sido mi sueño de toda mi vida. la verda tengo tanto que contarte que ni todo el papel
del mundo alcansaria para decirte todo lo que siento, espero que esta carta llegue a tus manos
y que sientas la misma felicida que yo siento al saber tu exites mama ,espero verte pronto
asi are realida mi sueño.y espero que tu tambien quieras verme,viajare a chile si quieres =)
Tu hija isabella 
 

Av Isabella - 3 november 2009 10:52

Jaha har vaknat ni när Rebbe for till skolan. La mig och skulle läsa en stund men somnade fan av. Vakande upp med ett ryck vid halv tio. Paniken upp och nu sitter jag här. Pratade med Camilla igår kväll, HON snackade om att vi skullr ta lunch ihop idag, jo sa jag det kan vi, hör av dig i morgon. Jo det skulle hon. Nu är klockan strax 11 och hon svara inte på telefonen???? Så nu skiter jag i henne och far själv på stan. Jag ska hämta min symaskin oxå. Har haft den på lagnin. Kostar skjortan 690:-  men den måste ju lagas om den är traskig. sen ver jag inte vad som händer idag. Jag ser jag har fått mitt brev översatt nu, så jag ska väl försöka skriv överdet på ett papper. Skulle kansk kolla om ett lite finar papper än ett vanligt randigt. Ja vi får väl se.

Nä ska kamme håret och fara nu så vi får höras sen.

 

Av Isabella - 3 november 2009 10:35

Det lönnar sig att leta och leta. Igår kväll gick jag ut på blocket för säkert hundrade gången, och vad finner jag en som säljer soffan Klippan i Skellefteå. Perfect , ringdemen som vanligt var jag inte först, Men med lite flax så fick vi dom( jag det vart två iställe för en) iallafall för att dom andra köparna var så struliga. Tur för mig. Och till råga på allt så kommer dom med sofforna. Vilka snälla säljare. Men iallafall så nu har jag en soffa Klippan över som jag måste sälja. Det följer med en 2 st klädslar till den så att ni vet om ni känner någon som är intresserad. Kommer sätta ut en bild på den så fort vi får hem dom.

Jaf och Micke skrev mat lista igår kväll för nästa månad oxå, känns skönt att vi får handla snart börja bli tomt i mat förrådet.

Alla mina vänner undrar hur vi kan komma på mat till en hel månad så jag tänkt jag ska skriva av listan får ni se vad vi äter.

V.45

Tis.Hamburgare och bröd

ons.Hel grillad kyckling i ugn och ris

tor. Korv och makaroner

fre. hästfile i ugn med stekt potatis

lör. kycklingryta med ris

sön. kött gryta med potatis

V.46

mån. fläsk och klimp

tis.fiskgratäng

ons. grillkorv med pommes

tor.pölsa och potatis

fre.grekiska köttfäsrullar

lör. pizza

sön.korvgryta och pasta

V.47

mån.kroppkakor

tis.biff med bambuskott och ris

ons.spagetti och köttfässås

tor.köttsoppa och klimp

fre. Kebab i pitabröd

lör. surströming

sön. taco

V.48

mån.kotletter och potatis

tis. blodpudding

ons. hemmagjorda köttbullar och potatis

tor.potatisburgare och bacon

fre. amrekanskaplättar

lör. friterade kycklin och sötsur sås.


och sen handlar vi.....

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards