Jag kan allt

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Isabella - 22 november 2009 14:58

Ja idag har  vi haft en lung och skön dag. Vi klev upp vi nio och bara tog det lungt. Jag och Micke bestämde att vi skulle fara på lite loppisar och sen kolla på lite julmarkande om har kommit igång. Så vi åkte ut vi halv tolv och började kika runt lite. Men vi hittade ingen ting speciellt vi ville ha. Efter vi varit på Sunnanå loppisen for vi mot Raggvalsträsk på en jul marknad. Rebecca har nu hört av sig och hon hade vinnit en och förlorat två stycken. Jag är faktiskt jätte stolt. Mycke duktigt tycker jag. Tydligen hade hon parkat omkulle in ena motståndare så hon inte ville fortsätta. Så man kan väl säga att hon van på knock out. Men det är ju gilltigt det oxå. Nu börjar man längata efter henne, men hon kommer inte hem förrän i natt.Tillbaka till min och Mickes lilla tripp. Vi har oxå varit förbi på Gulavillan idag där det var julmarkand oxå. Jätte roliga tapeter var det så jag tog en bild som kommer här oxå. Ibland undrar jag varför vi i Skellefteå inte bevarar våra gamla hus som finns kvar. Dom är ju jätte fina och mysiga. Nu är vi hemma igen och ska nog inte göra så himla mycke. Ta oss någon mat och bara chilla i soffan.Oskyldig  

Av Isabella - 22 november 2009 14:44

3 ägg gulor

3 msk florsocker

15 bitar After Eight

3 dl grädde

 

Gör så här.

1. Vispa gulorna poröst med en elvisp.

2. Tillätt sedan florsockret och häll smeten i en panna.

3. Låt sjuda på lite värme med omrörning tills smeten tjocknat. OBS får inte koka.

4. När den har tjocknat lite lägg i choklad bitarna och låtdom smälta till en choklad smet.Rör om undertiden.

5. Ta av kastrullen och låt smeten svalna ordentligt.

6. Vispa upp grädden och när choklad smeten är svat vispa man ihop den med grädden.

7. Häll upp glassen i serverings formar och låt stå i frysen i ca 5-6 timmar.

Man kan ganera med vad man  vill.

Obs. Den här smeten räcker till 6st skålar men inte å stora.

Av Isabella - 22 november 2009 10:25

   Ja det var en trevlig dag. Jag klev upp vid åtta och skulle börja med matlagningen jag skulle bjuda på , på kvällen. Men som vanligt hade man ju glömmt en del gerjor så jag begav mig till Coop. Inhandlade det jag skulle ha och sedan handlade jag till Rebbe så hon skulle få i sig en bra frukost. Sedan flöt dagen på. Jag lagade mat och Micke städade. Mellan varver var vi och skjusade iväg Rebecca till bussen hon skulle med, för hon skulle ju ner till Kramfors och tävla. Tog farväl och NÄSTAN men bara nästa föll en lite tår. Men det gick bra och hon for.Sedan hem igen och laga mer mat. Dagen flöt på rätt bra och jag var klar vid halv fem med maten. Jag och Micke tog då en varm och härlig dusch och sedan satte vi os framför tv tills främandet komme. Vi hade bjudit Linda, Jörgen,loke, Jennifer, Billy, Stina och Nicke. Vart mycket trevligt faktiskt. Alla gillade maten förutom en soppa jag gjorde. Vart inte bra. När jag smakade den första gången var den skit god.

 Men jag hade inte lyckts med en helt. Men resten av maten vart god. Till efterrät så hade jag gjort en AfterEight glass, den vart då omtyckt så nu vill en del ha receptet, och det kommer under dagen. Sedan var det hocky som stod på pogrammet. Och vilken lyckad kväll. AIK tog tre poäng borta mot hv71.Mycket bra.

Sedan hände det inte så mycke resten av kvällen främade for hem och jag la mig i soffan och somnade till rätt snabbt. Micke den stackaren satt vi datorn , för den jävlas med han ,så han försökte laga. Vaknade sen på natten av att han komme till sängen och kramade mig och sa att han älskade mig.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards