Jag kan allt

Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Isabella - 24 juli 2009 04:49

 1 kg köttfärs

OBS. Gör en köttfärssås ni själva tycker om på 1kg köttfärs.

2st färsk Cantadou med vitlök

½ l grädde

1 påse tagratelle helst ägg tagratelle.

 lite riven ost efter smak och tycke.


Gör så här.

Slå på ugnen på 200 grader.

Koka upp tagratellen och lägg ut en jämt fördelat i den stora plåten med höga kanter ( samma som man gör pannkaka i).

-gör sedan köttfärsen som du vill ha den och bred ut den över tagratellen i formen.

Ta sedan färskosten och grädden i en kastrull och låt det koka upp i ca två tre minuter med omrörnig och häll det sen över köttfärsen jämt fördelat.

Sedn kan man lägga på lte riven ost om man önskar.

Stoppa in i ugnen till du ser att den har fått lite färg uppe på gratängen och så man ser att såsen bubblar lite. Tar ca 20 min.

Gör en god sallad till och avnjut. Den är jätte god och det går snabbt att göra. Sen får man många matlådor om man vill.


Av Isabella - 24 juli 2009 04:45

Sitter på jobbet och jag är inne på min tredje dag utan cigg.......Känns som jag bara vill röka hela tiden. Fimparna ser fan JÄTTE GODA  UT........Vad ska jag göra?????

Skickade ett meddelande till Micke kring tolv och sa att det känndes tungt, och med denna trisstes.

Fick tillbaka krin två tiden....

Hoppas du klara nu att sluta kämpa på jag älskar dig.

JA JA JA jag måste väl då.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards