Jag kan allt

Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Isabella - 6 februari 2011 19:12

200 g margarin

2 dl socker

4 dl mjöl

3 tsk bakpulver

2 tsk vaniljesocker

2 st dubbel Dajm ( fin fin hackade)


Vispa ihop margarinet och socktet

Blanda ihop mjöl,bakpulveroch vaniljesocker ordentligt och blanda sedan ihop med smeten. och till sisst häll i dajmen. Knåda ihop allt med händerna eller använd maskin. Rulla sedan små bollar och lägg på en plåt med papper på. Håll avståndet på bollarna för som flyter ut.

Grädda sedan tills bollar har flytit ut lite gran.

Mina drömmar vart inte så fina men ortoligt goda en då. Dom vart lite mer som flan. 

  

Av Isabella - 6 februari 2011 18:58

3 dl socker

2 ägg

3-4 bananer (mossade)

100 g margarin ( smällt)

2 tsk vaniljesocker

2 tsk bakpulver

5 dl mjöl

200 g chokladkaka ( fin hackad)

 

Vispa ihop äggen och sockret mycket poröst.

Smäll smöret  och vänd ner det i äggsmeten.

 Blanda ihop mjölet,bakpulver och vaniljsocker ordentligt. Sikta ner mjöletblandningen i smeten och rör försiktigt ihop.

Blanda tills sisst i chokladen och bananerna. fyll sedan muffins formerna.

Grädda sedan i ca 10-15 min i ugnen.

Klara. Om man vill kan man göra en topping på eller äta dom som dom är.

  

 

 

 

 

Av Isabella - 6 februari 2011 18:47

175 g  smör

½ dl    muskvado socker

½ dl    socker

½ dl    cain sirap

5  dl    mjöl

½ tsk  bakpulver

2 msk  vaniljesocker

1 nypa fling salt

100 g vit choklad ( ordentligt hackad)

100 g mörk choklad (  ordentligt hackad)

 

Börja med att vispa ihop smöret och båda socker sorterna ORDENTLIGT med en elvisp. Blanda sedan i resten av ingredienserna och knåda ihop till en deg. Baka sedan ut långa korvar på plåten( ca tre krovar på en plåt) och tryck till dom lite. Grädda i mitten av ugnen tills kakorna har börjat sprick lite på ovansidan. Då är dom klara.

Ta ut dom och vänta en lite stund innan du skär dom. Men vänta inte tills dom är helt svala. Sedan är det klara. Dom här är super goda ....

  

Av Isabella - 6 februari 2011 18:31

Hej på er läsarna   

Idag har det varit nästan min dag. Vaknade sur och less på att alltid måsta offra min lediga tid till andra, men efter en offran förmiddag så bestämde jag mig att efter lunch skulle bli min dag.   

 Och så vart det..... bak var vad som stod på schemat. Som ni kanske vet eller inte vet så börjar nu typ hela eller halva iallfall släkten fylla år. Jag kan ju dra en del förer bara för att ni ska förstå vad jag menar.

17 feb Jörgen (Mickes bror)

19 feb Rebecca

25 Micke

1 mars Rolf (min bror) och jag

2 mars Stefan Mickes bror

23 mars pappa (som fyller 70 i år)

15 april mamma (som fyller 70 i år)

Ja så ni ser själva hur mycke kalas vi har framför hos, och till råga på allt som ni oxå ser fyller bådae mamma och pappa jämt i år och min bror fyller oxå jämt (40 år) Så dyrt kommer det oxå att bli. Så nu förstår ni varför bakning var nödvändigt.

  

 Idag har jag hunnit med tre sorter och i veckan ska jag försöka hinna med tre till, och sedan får det räcka.    Efter baknigen var det en lyx middag med grattinerade potatis hjärtan och grillat kött i ugnen. Men wiskhy sås. Mumss fillibaba kan man säga.

Har oxå hunnit hälsa på Ove på korttids bondet och fika med han. Han vart jätte glad att vi kom. Och nu sitter jag här och gugglar och väntar på Världens bästa pogram.....    

 

 

SOLSIDAN   

Så nu har jag min kväll räddad. Hade oxå tänkt bjuda på några kakrecept i dag. På dom kakor jag bakade. Kan verkligen rekomendera dom här recepten. lätta att göra och goda.

Kram på er så hörs vi i morgon .......

 

Av Isabella - 6 februari 2011 08:03

Förbaskat vad denna helg har varit stressig. Och det är verkligen inte vad jag behöver nu. Som alla andra känner jag mig trött trött trött och less, och skulle verkligen behöva vila och bara ha roligt en helg! Men så brukar det väl oftas vara för alla som lever i detta kalla, mörka klimat.....  

Men min tid kommer väl. Idag var vi tvungna stiga upp för att Rebbes lag ville träna idag på morgonen TROTTS att dom spelade cup igår kväll!!!    Dåligt för mig, men visst roligt för barnen. Kan kanske tänka på mig själv i detta fall ( som att vi föräldrar gör det någon gång) . Tydligen ska vi lägga massa pengar på bilen vi köpt idag. Micke ska fixa den till topp skick och den ska vårdas ömt har han på pekat typ varje 3 timme   

I veckan SKA jag börja träna! Förra veckan förstördes ju pgr av att jag fick sata förkylning i kroppen, är väl kanske inte helt helt återställd men jag är då inte sjuk!

Jo sedan vill jag sätta ut en liten annons till mina läsare.


Är det någon som vill köpa våran 360 som reservbil. Vi vill bara ha 500:- och Micke levererar den direkt till dörren =) Hör av er innan onsdag om ni är intresserad.

 

Nä nu ska vi fara iväg men jag hör av mig sen till er alla mina trogan läsare   

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards