Jag kan allt

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Isabella - 14 februari 2011 20:32

Allså denna dag har varit toppen bra. Det ända man kan klaga på (som säkert alla andra oxå har klagat på redan) var hur JÄVLA kallt det har varit idag..... allså inte under 23 grader. I morse när jag åkte från jobbet var det -32 och nu när jag åkte till jobbet var det -32 igen!   

Men det är ju tur man är vuxen och behöver inte gå ut om man inte vill....hihihihi

Men men, hem till en mys gubbe som bara ville mysa ner sig i sängen med mig när jag kom.   

Själv klart hade jag fixat en lite lite pressent som jag lät han öppna. Jag har ju sakt till er att jag inte vill att det ska vara något dyrt, men lite betydelsefullt. Så jag hade gjort två lika korgar med dricka, godis,nötter och choklad till Rebbe och Micke. Litet och lagom. Micke sprang runt och tjatade om att han inte hade något  till mig. Men jag vill inte ha något, bara hans uppmärksamhet. Och det fick jag.    Många kramar ,pussar och komplemanger. Det räcker jätte bra för mig.  Vi har avfrostat frysen idag- Varför gör man det inte oftar? Då skulle man ju slippa hålla på så länge.  Jag har varit och handlat mat och Micke har tränat. å efter middagen förberädde jag lite god mat till kvällen och bakade 4 st kladdkakor. En till mamma, en till mina vårdtagare, en till min arbetskamrat och en till Micke och Rebbe och mig     till middag blev det bakpotatis med en kräftstjärts röra och en skinkröra. Det var SUPER gott. Som vanligt så har min man en förmåga att överraska mig i tid och o tid. Jag vet inte om ni kommer ihåg min julklapp jag fick av han ? Men det var ju en trä "pluto" . En gammal brio leksak. Till den finns det en Gammal trä "Musse" . Detta är ju samlar objekt, och säker inte så billiga. Men när jag frågar han säger han inte vad han har fått betalat men jag tror inte alls på att dom har varit billiga.

    

Men iallfall så har jag båda nu. Tack så himmla mycke min älskade Micke. Du är helt otroligt på att överraska  mig. Det tråkiga med detta är att min pressent  känns ju som ett litet skämt!! Men jag får väl hittapå något riktigt ultimat tills min lilla kille fyller jämt nästa år   Nu ska jag kolla in lite tv ocj linda in mig i filten för jag fryser som en hund....

Kram på er alla

Av Isabella - 14 februari 2011 07:03

God morgon   

Idag är det "Alla hjärtansdag" och idag ska vi bara ha kärlek i Sverige. Sjäv började degan rätt bra här på jobbet, förutom en lite detalj. Våran Kupevärmare har gått sönder och idag RÅKADE det vara -32 grader    Visst att motorvärmare är viktig och den fungerar men en varm kupe är ju rätt mysigt. Hade tänkt fara till gymet på morgonen idag, men den lilla bile dör ju efter 1½ timme i kylan utam motorvärmare. Sen är det härtedagen så jag åker hem till Micke för lite kärlek.....   

Idag kommer jag inte att skriva något på hela dag förutom ikväll när jag kommer till jobbet. Jobbar ju två nätter till.

Men nu till mina läsare.....

 

 

Ha en riktigt trevlig

 

 

Alla hjärtans dag på er!

 

 

Glöm aldrig att ni är

 

 

värdefulla för mig ! 

 

 

 

 

 

Av Isabella - 14 februari 2011 00:24

God natt på er alla. Nu sitter jag här på jobbet och känner mig hungrig!!

VARFÖR!! Denna jävla hunger blir jag galen på !   Den har plågat mig genom livet då och då. Ibland har jag haft kontroll på den, men för det mesta har den haft kontroll på mig unders livet gång. Jag kan verkligen erkänna för er mina läsare att jag är en svag människa med dåligt SJÄV disiplin och dåligt själv respekt. Ibland när jag pratar med folk och kanske till om med här på bloggen låter det som jag är klok och en mycke samlad människa men, inte när det gäller mig själv. Möjligen är jag det när det gäller andra och hur jag agerar i vissa situationer.   Jag skäms ( inte kanske för er) in för mig själv och att jag är så frukantansvärt dålig på vissa saker. För att få kontroll på saker så måste jag ha 100% kontroll och det innebär att jag måste dra saker till sin spets och inte vika en tumm på det. Som om vi nu tar mat och godis .Den enda gången jag fixar att äta minder godis är när jag är med i ett program där jag är TVUNGEN att blotta mig, vad jag äter och bokföra allt som kommer i min mun ( tex. viktväktarna, viktklubben osv.)   Pluss när det gäller träning så måste jag göra det till max och nästan varje dag. Direkt jag viker en liten cm från vad jag har bestämt då riskerar jag att falla. Och tyvärr så har jag ju gjort det typ i hela livet. Allså gett upp ! Visst efter min operation har det blivit lite bättre, jag tänker efter lite mer nu och jag har tränat mer ofta i perioder. Men även det har ju som sakt gått i perioder. Så nu sitter jag i start gropen för att på börja en ny period......   

Sitter och funderar på hur jag ska lägga upp det hela för att det ska hålla i sig nu förhoppningsvis hela detta  år ut?

Hur många dagar ska jag träna? Hur ska jag lägga upp maten? Vi får väl se men jag måste ju börja någonstans........ 

  


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards