Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Min fiend!

Av Isabella - 14 februari 2011 00:24

God natt på er alla. Nu sitter jag här på jobbet och känner mig hungrig!!

VARFÖR!! Denna jävla hunger blir jag galen på !   Den har plågat mig genom livet då och då. Ibland har jag haft kontroll på den, men för det mesta har den haft kontroll på mig unders livet gång. Jag kan verkligen erkänna för er mina läsare att jag är en svag människa med dåligt SJÄV disiplin och dåligt själv respekt. Ibland när jag pratar med folk och kanske till om med här på bloggen låter det som jag är klok och en mycke samlad människa men, inte när det gäller mig själv. Möjligen är jag det när det gäller andra och hur jag agerar i vissa situationer.   Jag skäms ( inte kanske för er) in för mig själv och att jag är så frukantansvärt dålig på vissa saker. För att få kontroll på saker så måste jag ha 100% kontroll och det innebär att jag måste dra saker till sin spets och inte vika en tumm på det. Som om vi nu tar mat och godis .Den enda gången jag fixar att äta minder godis är när jag är med i ett program där jag är TVUNGEN att blotta mig, vad jag äter och bokföra allt som kommer i min mun ( tex. viktväktarna, viktklubben osv.)   Pluss när det gäller träning så måste jag göra det till max och nästan varje dag. Direkt jag viker en liten cm från vad jag har bestämt då riskerar jag att falla. Och tyvärr så har jag ju gjort det typ i hela livet. Allså gett upp ! Visst efter min operation har det blivit lite bättre, jag tänker efter lite mer nu och jag har tränat mer ofta i perioder. Men även det har ju som sakt gått i perioder. Så nu sitter jag i start gropen för att på börja en ny period......   

Sitter och funderar på hur jag ska lägga upp det hela för att det ska hålla i sig nu förhoppningsvis hela detta  år ut?

Hur många dagar ska jag träna? Hur ska jag lägga upp maten? Vi får väl se men jag måste ju börja någonstans........ 

  


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards