Jag kan allt

Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Isabella - 22 oktober 2009 09:36

Var är de det sitter fast....???

Alla som man pratar med säger att man kan aldrig få mindre lön. För att göra en lång historia kort.

Så har jag gått på timmlön fram till nu i septermber, då vi skulle få månads lön.

Tyvärr så täcknade mitt jobb ett avlat med facket i samma veva, och det var nog inte för att dom ville utan det komme från vi anställda. Iallafall så när vi fick våran månadslön så vart den otroligt mycke sämre.

Då när man frågar sig runt lite så säger alla att man kan aldrig få mindre lön när man går över till månadslön, utan snarare ska den bli lite högre. Japp så nu ska ju då facket hjälpa till att kolla om det är rätt eller fel. Men dom säger i ena sekunden att man kan aldrig få minder lön och närsta sekunda så ser det ut som dom tycker det verka stäma. Nu ska jag inte säga något om det här för jag är helt kass i sådant här. Men det är väl därför dom finns.

Om man aldrig kan få mindre lön så är det ju jätte enkelt. Man behöver inte kunna vara specielt smart föra att förstå att vi har MYCKE lägre lön nu än tidigar...!!!!!

Men allt ska kollas och det verkar ta en himlans tid allt.

Ja ja vad göra än vänta.

Idag ska jag fara och hämta en säng till Rebecca. Jag har köpt en Tromsö till henne så den ska hämtas i Svarfors idag. Sen ikväll är det hocky. Funderar på att göra något roligt till middag oxå. Vet inte riktigt vad. Kanske någon har nåra förslag.

Vi hörs senCool

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards