Jag kan allt

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Isabella - 16 oktober 2009 14:36

Jag vet att jag måste försöka sova mer, men det går liksom inte just nu. Tycker man ska göra nytta när jag är hemma på dagarn. Men till och med Micke säger att du ska ju sova för jag är ju inte vaken annars på nätterna och städar och bakar och gör sånt. Ska försöka skärpa till mig lite.

Iallafall så vart det då inte mycke sova nu idag för mig. la mig i soffan och fastande för en film, trorjag kanske sov en timme. Sen for jag på stan och handlade smink....fy fan vad dyrt det är. Sen var jag förbi facket och pratade med dom om våran lön. Tror det kommer att bli bra.

Ska försöka stöka undan lite och sen ska jag vila en stund så jag orkar ikväll. Jag vart bjuden på en vikarie fest som jag ska gå på NYKTER. Blir min första får se hur det går. Men man måste ju ut och träffa en del folk oxå.

Känns då roligt att komma sig ut.

Nä nu ska jag börja så jag hinner vila.

Jag lovar Åsa jag ska skärpa mig.

Kram kram på erKyss

Av Isabella - 16 oktober 2009 09:26

200 g smält margarin

2 dl socker

2 dl cocos

4 dl havregryn

 

Blanda ihop allt och skda upp sedan i små kakformar, fyll formen 2/3 ungefär. Blir ca 30 st

Grädda i ungen i 15-20 min tills ni ser kakorna har fått en liten ljusbrun yta.

Om man vill kan man köpa en chokladkaka och smälta den och hälla en dutt choklad på varje kaka, då blir dom lite lyxigare.

Goda och lätta, men dom kan vara lite svåra att få ut ur formen.Skrattande

Av Isabella - 16 oktober 2009 09:19

4 bananer ( mosade)

3 dl socker

2 ägg

Vispa socker och ägg poröst

2 tsk vaniljesocker

100 g smält margarin

2 tsk bikarbonat

2 tsk bakpulver

5 dl mjöl

200 g chokladkaka (hackad ordenligt)

 

Blanda ihop allt till en smet och skda upp den i muffins formar. Det blir ca 23 små eller 12 stor muffinsar. Grädda i ungnen i 10-15 min.

Barnen älskar dom , och jagOskyldig

Av Isabella - 16 oktober 2009 09:07

4 ägg

6 dl socker

Vispa det till det är poröst

 

3 dl mjöl

150 g smält margarin

2 tsk vaniljesocker

1 tsk bakpulver

2 krm salt

8 msk kakao

Blanda ihop allt och häll det i en långpanna. Jag brukar vika ett bakplåtspapper till en form i panna och hälla ner det i den, då fastnar den inte. Grädda den sen i 15 min.

 

Glasyr

75 g margarin

1 påse cocos flinger

2 dl socker

1 dl sirap

1½ dl grädde

Blanda ihop alt i en kastrull och koka upp på plattan, men rör hela tiden. Låt koka i några minuter. Smeta ut glasyren sen på kakan. Grädda den igen i ca 5-10 min efter det. tills glasyten är lite ljus brun.

Klar, skit god ingen kan motstå den.

Av Isabella - 16 oktober 2009 07:16

Man kan ju börja undra vart vi är på väg. Nyss hade det ju börja bli kallt och för en gång skull så var jag och Micke ute i tid med vinterdäck och motorvärmar kabel. Men vad händer nu då?

Nu regnar det och är väldigt milt ute. Kommer att bli skönt att komma hem och lägga sig en stund, sen får jag se vad som händer.

Skulle vilja rensa min garderob, ja vi får se. Jag gjorde kristyrer i går så jag hoppas dom har blivit hårda tills idag när jag kommer hem.

Är så himla sugen på att baka några muffins till min lilla familj. Får se vad som händer i helgen.Tror inte vi har så mycker fram för oss, men en jätte gullig vän ska ha fest och jag är bjuden, vi får se om jag snäppar dit och säger hej iallafall, om inte gubben misstycker. Inter för att han förbjuder mig men han vill ju vara med mig när jag liksom är hemma. Mycket gulligt och jobbigt ibland. Man får som skuldkänslor till och från när man inte är hemma.

Men jag kan ju inte hjälpa att jag måste jobba på natten, man ska vara glad att man har jobb. nä ska packa ihop datorn nu så hörs vi sen.

Kram på er...

 

PS . Mer pengar till canser fonden uppmanar jag och om du tittar in på sidan så skriv gärna i min gästbok. Roligt att läsa för mig med när jag kommer hit.Kyss

 

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards