Jag kan allt

Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Isabella - 29 oktober 2009 11:03

Idag när jag satt här framför datorn ringde telefonen. Ett 08 nummer och jag tänkte direkt att det var min plast syrra i Stockholm. Men så presenterade sig en ung kvinna och frågade om jag var Isabella. Jag tänkte dirket ,NÄ en telefonförsäljare, till hon sa att hon var från adoptionsbyrån. Konstigt att jag inte  reagerade när hon sa sitt namn för jag har ju pratat med henne förut. Sen frågade hon om hon ringde lägligt eller om jag jobbade. Nä sa jag glatt jag är ledig idag så jag gör ingenting. Ja så hon , nu är det så här att vi har hittat din MAMMA!!!! VA... allt vart alldeles konstigt i min hjärna. Vad ska man säga...... Hon hörde nog att jag vart lite ställd men jag tror hon fattar. vi pratade på en stund och jag försökte vara så normal som möjligt.

Hon berättade att nu skulle jag skriva ett personligt brev till min mamma och sen skulle jag skicka det ner till henne så skulle hon skicka det till chile. Enheten som är i Chile ska nu göra ett hembesök hos henne och kolla läget och hur familje situvationen ser ut och är det läge så ska dom säga att jag söker efter henne, men tydligen har dom mycke nu så det kunde ta lite tid sa dom. Den här väntan jag väntar nu måste nog vara den värsta jag varit med om. Jag vet att hon finns och jag kan inte ta kontakt med henne. Hade det varit mitt val hade jag tagit kontakt IDAG med henne. Men jag måste ha tålamod och VÄNTARynkar på näsan

Allt känns jätte konstigt, sen är det ju så att iblandvill dom inte träffa sina barn. Så jag måste försöka vara inställd på det oxå.

Tänk om hon inte vill träffa mig???

Om jag vore henne skulle jag aldrig tveka men vi får väl se. Många funderingar snurra i huvudet. Är jag lik henne , hur många syskon har jag, har hon tänkt på mig....osv . Det finns många frågor, och jag hoppas att jag kan få svar på dom.

Men får jag det inte så blir man ju llite besviken nu när man vet att hon finns vid liv än , men jag måste aceptera det och jag har ju haft ett jätte bra liv här i sverige oxå, en super mamma och pappa. Vi får väl se nu hur länge jag måste vänta.....känns jobbigt att vänta.Skäms

Av Isabella - 29 oktober 2009 09:14

Ja det vill jag.

Nu har vi gjort klart Rebbes rum och nu behöver vi en soffa till henne. Helst ska den vara i svart skinn, men tyg går bra om det det går att tvätta. Den får inte vara mer än två meter i yttermått. Har nu kollat blocket flera gånger per dag men det kommer ingenting. Men om man åker till Umeå finns det hur mycker som helst. Men det känndes ju lite jobbig. vill ju ha klart i hennes rum nu så hon får bo in sig lite.

Väntar på mitt rån järn jag har ropat in från tradera, ååååå vad roligt det ska bli att prova göra rån.

Nä ska fara nu och köpa en rullgardin till hennes rum och en matta tror jag. Sen hem och se om gubben kommer hem och vill äta lite mat.

Ikväll är det hocky och det måste man väl se nu när det går så förbaskat bra för dom, men samtidigt så är som ju närmare en förlustt än en vinns nu, man kan ju inte vinna alla matcher. Men kämpa på AIK....heja heja heja.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards